Avatar billede jacup Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:57 Der er 7 kommentarer

HTML Transperant farve!??

Findes der en html kode for at gøre en farve tranperant???
Avatar billede yousif Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:59 #1
hmm.. kan du bruge css?? background : transperant;
Avatar billede corax Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:05 #2
I hvilken henseende ?
Avatar billede perj Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:08 #3
Du tænker sikkert på det her: http://www.aha.dk/transpar.htm
Avatar billede jensb Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:47 #4
Hvis du f.eks. vil lave en celle i en tabel transparent kan du gøre sådan her.

<td width="100%" style="filter:alpha(opacity=50)" bgcolor="#00FFFF">davs</td>
Avatar billede freeagent Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:56 #5
eehh, undskyld, men er det ikke et lidt mystisk spørgsmål ?

... hvad skal du gøre transparent ? .. hvis det er en tabel kan du lade være med at lægge en baggrundsfarve på. Tekst kan ikke gøres transparent, men hvad skule pointen også være ved det ?  Der er ikke en HTML kode for transparens, men i teorien kan CSS angive opacitet og alfa, men det virker ikke crossbrowser i praksis (check for eks. siden http://www.w3.org/Style/CSS/ i Netscape, den lille navigation i øverste højre hjørne. Den er transparent i Netscape, men ikke i Internet Exploder). gif89A, Flash og SVG filer kan have transparens...

håber at det var forståeligt og du kan bruge svaret...
Avatar billede jacup Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:13 #6
farven i fx en table! ikke helt gennem sigtig men sådan at man kan se igennem en fx blå!
Avatar billede jensb Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:25 #7
Så gør du sådan som jeg har skrevet.

Se eksempel her  http://62.242.7.210/gennemsigtig.htm