Avatar billede tif12345 Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:54 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

CPU temperature

Jeg har lige fået en CPU Athlon XP 2000+ .. Så sidder jeg og kigger lidt i et program der hedder Asus Probe for at se hvor varm CPU'en er ..

Ser at den ligger på 55 - 58, har den godt af det??
Avatar billede bbs Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:58 #1
Det har den det ganske fint af - ingen problemer der. En XP kan klare op til 90c... Dog kan det ikke anbefales.
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:58 #2
Søg på eksperten - der er vist svaret på det her masser af gange.
Avatar billede human Nybegynder
17. oktober 2002 - 12:58 #3
Hvis det der er dens idle temperatur ligger den over "normalen". Det er normalt nok at det ´smutter derop hvis du virkelig bruger din CPU.

Du kan prøve smøre noget kølepaste på køleren og se om det hjælper. Hjælper det ikke hedder det en ny køler..

Hvis du købte CPU'en som en BOX version kan du køre videre med det som det er, og hvis den så går i stykker bliver den erstattet.

MEn jeg anbefaler du gør noget ved problemet.

// Human
Avatar billede human Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:00 #4
"Det har den det ganske fint af" Hmm, nej. det har den altså ikke. Du skal lige regne med det er en idle temperatur. Den smutter op til omkring 65 grader når den virkelig bruges. Og det kan virkelig ikke anbefales.

// Human
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:01 #5
det lyder meget de temperaturer .
vores xp1900+ ligger på 41" cpu  temp efter 5 timer brug og en kabinet temp på 36"

det er med en thermal take volcano 7 køler
Avatar billede bbs Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:02 #6
Sagtens, den kan klare op til 90c.. 65 i full load er normal temp for mange..
Avatar billede human Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:03 #7
bbs du tager helt fejl. Der er en grund til at 70 grader er sat til "critical tempature".

// Human
Avatar billede jaxx Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:16 #8
husk du skal ikke smøre køle pasta på hvis der er måtte på køleren

ps: hvad er det for en køler???
ps: er det et asus motherboard??

btw asus mother board giver lidt overspænding så der for bliver cpuen lidt varmere.
Avatar billede sykofanten Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:07 #9
loooooool human jeg har sq da købt min boxed og den er i idle 55 grader varm og det er ganske fint. Selv ka man investere i en termal take osv. men ingen grund til det. Processoren tar ikke en skid skade af at blive 65 eller lidt varmere så rolig nu. Faktisk har jeg forhørt mig hos diverse forhandlere og de kalder 55 grader helt normalt og eftersom det er den temp. man opnår med boxed udgaven så er DET GODT NOK.
BOXED = INGEN GRUND TIL BEKYMRING!!!!
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:11 #10
55-58 grader er helt fint! Jeg sidder her med min 1333 GHz Athlon og surfer stilfærdigt med Winamp kørende i baggrunden. Lige nu viser min Asus Ipanel at CPU´en er 61 grader varm.

Prøv eventuelt at spille et meget grafiktungt spil i en halv times tid, og aflæs derefter temperaturen. Din temperatur er ikke specielt høj.
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:19 #11
Helt ærligt, så synes jeg at der går lidt "klogeren" i den engang imellem her på eksperten!

human > No offence, men inden du, og visse andre, begynder at foreslå manden at skille sin puter ad, og komme noget lækkert mærkevarekølepasta på, skulle I måske gøre lidt mere ud af fejlfindingen! En AMD Athlon XP kan holde til op mod 95 grader (hvilket selvfølgelig ikke kan anbefales). Men hvis fyren ikke har problemer med at lortet går ned er der jo ingen problemer overhovedet!

Det er korrekt at det ikke er skidegodt hvis processoren kommer op på 65 grader, vel at mærke hvis det er en INTEL-PROCESSOR!
Avatar billede sykofanten Nybegynder
19. oktober 2002 - 13:31 #12
hehe ;D
så ka han lær det