Avatar billede bertels Nybegynder
17. oktober 2002 - 11:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DW-Widge eller DVD brænding

Jeg er netop begyndt at rode lidt med video redigering på min PC.

Nu er jeg kommet i tvivl om hvad jeg skal vælge til mine redigerede film:
1. Købe en DW-Widge (jeg har ingen indgang på min video) - men hvad er erfaringen ???
2. Benytte min Studio DV og forsøge med dvd-brænding med Nero (har læst lidt om det her) ???

3. ???

Mvh bertels
Avatar billede hanloven Mester
18. oktober 2002 - 06:42 #1
Lige et nysgerrig spørgsmål. Hvad er DW-Widge og hvad kan den ??

Hvis du har et digitalt videokamera er Studio DV og DVD brænding absolut en god løsning :-)

//hanloven

Avatar billede bertels Nybegynder
18. oktober 2002 - 08:24 #2
Jeg har et Digit8, Studio DV, Nero og brænderen så ......

Vedr. DW-Widge se http://www.eksperten.dk/spm/270723 hvor "tre" bl.a. skriver:
Hvis du vil have din redigerede film tilbage til MiniDV bånd på kameraet, skal dit kamera også have en DV-ingang. Der er desværre en stor prisforskel på kameraer med og uden pga afgiften på videooptagere som kameraet hører ind under hvis den har DV-in.

Hvis du har købt et kamera uden DV-in, kan man købe en "DV-witch" som laver en DV-indgang på DV-udgangen. Kig lidt her: www.videoredigering.dk for flere oplysninger om en DV-Witch.
Avatar billede hanloven Mester
18. oktober 2002 - 17:38 #3
Jeg vil helt klart sige at du vil få det bedste resultat hvis du henter din video digitalt via dit studio DV, redigere det i eks. Premiere og så encoder det til DVD format og brænder det... Så har du den bedste kvalitet du kan få på nuværende tidspunkt.

Okay, du kan, hvis du anskaffer dig DW-Widge, selvfølgelig overføre den færdige redigering tilbage til dit Digital8 bånd. Så har du selvfølgelig den allerbedste kvalitet, da det så ikke er komprimeret yderlige, men du har også filmen på et medie der slides meget hurtigere end en DVD skive...

Og en DVD er også meget nemmere at finde de forskellige dele af filmen på, uden at du skal til at spole efter... Hvis du er i besidelse af en DCD brænder vil det helt sikkert være at fortrække...
Avatar billede bertels Nybegynder
04. november 2002 - 11:54 #4
Spørgsmålet lukkes.