Avatar billede splatpack Nybegynder
17. oktober 2002 - 03:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skærmstørrelse (opløsning)

Heja ekspert brugere

Jeg har fremstillet en ganske god hjemmeside (syntes jeg selv), MEN.........
Siden kan kun ses i 1024*768 (den bliver ikke god hvis man går ned i opløsning)findes der en vej ud af dette, uden at jeg skal til at ændre sidens design.
På en sådan måde at uanset brugerens opløsning på deres skærm så vil de se siden i ovennævnte/ originale størrelse ?

Splatpack
Avatar billede milo Nybegynder
17. oktober 2002 - 03:32 #1
øh, du vil ændre brugerens opløsning når han går ind på din side ? sådan forstår jeg det...

Det du vil, kan ikke lade sig gøre...
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
17. oktober 2002 - 04:11 #2
du kan skrive at den kan se i 1024*768(se godt) 800*600 (se ikke godt)
eller kan du lave et script som siger det til dem der besøger din siden..

<%
technodance.dk
%>
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
17. oktober 2002 - 04:51 #3
<body onload="alert(' text her text her ')"> </body>

her er koden vi du kan bruge den...

<%
technodance.dk
%>
Avatar billede milo Nybegynder
17. oktober 2002 - 05:00 #4
ehm...hvor fedt er det at få en popup når man besøger siden? det løser jo ingenting technodance...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. oktober 2002 - 06:38 #5
Der findes scripts der ser på brugerens opløsning, og så loader en side der passer til opløsningen. Men det betyder at du skal have sider til alle de opløsninger du vil have, så hvis du i dag har 5 sider til 1024*768 og ønsker at arbejde med 800*600, så skal du have 5 ekstra sider......
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. oktober 2002 - 06:39 #6
Avatar billede splatpack Nybegynder
20. oktober 2002 - 02:23 #7
Sorry jeg ikke har svarret, men jeg har ikke haft tid.
james t dk --> er der noget jeg skal ændre i det script (det må der være) men hvor
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. oktober 2002 - 21:09 #8
Den kode er vist kun hvis du bruger CSS style sheets.....

Denne kode skal du bruge i stedet for:
http://javascript.internet.com/user-details/resolution-page.html

Du skal ikke ændre noget i koden, du skal bare alve alle sidere til de forskellige opløsninger. De opløsnings tilpassede sider gemmes så i tre directories: 640x480, 800x600 og 1024x768

Dette script lægges i index filen, der så redirecter til den rigtige folder, med den rette opløsning, der skal være en index fil i hver af de tre foldere for ellers virker det ikke.
Avatar billede splatpack Nybegynder
23. oktober 2002 - 00:17 #9
Tak james t dk det var så den løsning jeg har brugt........jeg er ved at lave flere sider :o)
Avatar billede senior54 Novice
27. oktober 2002 - 01:01 #10
Hej splatpack: går det godt med med dine sider, har du evt. et link så jeg kan se dem - er meget interesseret i hvordan det virker. Mvh. senior54 (55)