Avatar billede 7th Praktikant
16. oktober 2002 - 22:33 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kopier kopibeskyttet cd

Først vil jeg lige gøre opmærksom på at det er et fuldt ud lovligt spørgsmål i henhold til http://www.eksperten.dk/spm/253149

Anyway jeg har lånt en cd på biblioteket (det er også fuldt ud lovligt at kopiere audio cd'ere lånt fra biblioteket). Desværre er den kopisikret :( Jeg har prøvet både med BlindWrite og CloneCD. I BlindWrite kan jeg ikke få lavet et image af cd'en, da BlindWrite ikke kan finde ud af at omgå kopisikringen. I CloneCD har jeg fået lavet mig et image af cd'en, men jeg kan bare ikke få brændt image'et over på en cd, da den siger noget om at min brænder ikke understøtter raw-et-eller-andet...

Hvad gør jeg så ? Er der måske et muligt trejde alternativ til BlindWrite og CloneCD ?
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:36 #1
nero kan måske den kan også lave et image af din cd prøv det
Avatar billede prodic Mester
16. oktober 2002 - 22:43 #2
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3564

Har du kigget på det link, som også er nævnt i 253149 ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. oktober 2002 - 22:45 #3
Avatar billede 7th Praktikant
16. oktober 2002 - 22:55 #4
prodic : ja, men jeg må indrømme jeg ikke har prøvet Exact Audio Copy, da man kun kan downloade beta versioner.
Avatar billede 7th Praktikant
16. oktober 2002 - 22:58 #5
Imaget er iøvrigt i .cdd format, men prøver lige fb også.
Avatar billede 7th Praktikant
17. oktober 2002 - 00:33 #6
Jeg tog det fra en ende af og prøvede først Exact Audio Copy, som til min overraskelse virkede. Fireburner fik jeg ikke prøvet, da Exact Audio Copy jo som sagt virkede. Der er kun et lille men med Exact Audio Copy. Det er meget muligt mig eller indstillingerne, men Exact Audio Copy fandt 17 tracks på cd'en. Fra CloneCD ved jeg at det 17. track ikke er et audio track, så jeg undlod at kopiere det. Desværre er der bare ingen lyd på de 16 tracks jeg har brændt over. Skyldes det mon at jeg ikke har brændt det 17. track med, eller skal jeg mon finde fejlen i opsætningen ? Jeg har ikke lyst til at brænde et utal af cd-r'ere af for at prøve mig frem, så hvis I har en ide om hvad der er galt angående lyden, kunne jeg da godt tænke mig at høre det ;)

P.S. prodic må gerne lægge et svar for at gøre mig opmærksom på læsning af artiklen en gang til :)
Avatar billede prodic Mester
17. oktober 2002 - 01:12 #7
Der er hermed et svar.
Avatar billede 7th Praktikant
17. oktober 2002 - 02:09 #8
Venter lige med at lukke til imorgen...
Avatar billede pagh Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:28 #9
Ellers prøv isobuster.
Den går "uden om" windows, mht. kopisikring på musik CD`er. Dvs. at den uden problemer ripper fx den nye Celine Dion CD. Den ripper det til Wav og så kan man bare brænde dem ud med fx Nero.
Avatar billede 7th Praktikant
17. oktober 2002 - 23:22 #10
Exact Audio Copy virkede fint trejde gang (åbenbart stadig bugs i deres seneste beta version). Første gang var der ingen lyd på imaget. Anden gang var der fejl, men trejde gang var som sagt lykkens gang :) Takker alle for hjælp ;)