16. oktober 2002 - 19:10Der er
8 kommentarer og 3 løsninger
Simpelt regnskab med et regneark?
Hej her :)
Jeg er ret ny i excel - og skal såmænd bare bruge et regneark med en kollonne til udgifter og een til indtægter og så en til dato og en til tekst - og så skal udgifterne trækkes fra indtægterne og give en sum i bunden. evt med og uden moms. Er det svært at lave? :) Der er 100 eksperten-bananer på højkant til fordeling blandt de bedste regneark :)
Hey.. Det ser godt ud hansen. Så hvis jeg skal have summen af to summer, så skriver jeg =SUM(deteneSUMfelt:detandetSUMfelt) ?
..og til mugs, så går det fint. Jeg har snart læst alle de lektioner du har sendt mig - men har forvildet mig lidt ud i de relationer og ud i hvad forskellen er på en relation og en query..? Og så har jeg fået fat på nogle databaser jeg har skilt helt ad nu for at se hvordan de virker - men der mangler noget i min grundlæggende forståelse vist.. :/ Jeg skal nok vende tilbage med et database-sprøgsmål - bare roligt :)
Er der iøvrigt et sted hvor man kan læse om disse formler man kan sætte ind i excel? for jeg har ikke rigtigt kunne finde nogen samlet beskrivelse og syntax nogen steder..?
Nu har jeg da fået de til at fungere! Men der er lige nogle ting..
-Er der en måde jeg kan undgå at skulle skrive minus foran hvert tal i min udgiftstabel?
-Kan man automatisk indsætte en dato i en celle når der skrives noget i en række, samt evt. "lukke" for nogle af felterne (på den måde, at når jeg postere f.eks en udgift, så skriver den automatisk en dato i datofeltet - og kan jeg ikke på samme linie postere en indtægt også..)?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.