Avatar billede davidchristensen Praktikant
16. oktober 2002 - 19:10 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Simpelt regnskab med et regneark?

Hej her :)

Jeg er ret ny i excel - og skal såmænd bare bruge et regneark med en kollonne til udgifter og een til indtægter og så en til dato og en til tekst - og så skal udgifterne trækkes fra indtægterne og give en sum i bunden. evt med og uden moms. Er det svært at lave? :) Der er 100 eksperten-bananer på højkant til fordeling blandt de bedste regneark :)

David
-
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
16. oktober 2002 - 19:12 #1
Hehe, det er nu RET nemt at lave.

jeg synes selv du skal prøve at kaste dig ud i det!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
16. oktober 2002 - 19:12 #2
du behøver højst at kunne 1-2 formler for at lave det.
Avatar billede mugs Novice
16. oktober 2002 - 19:14 #3
Enig med gizmo. Det er ikke 100 point værd.

Hvordan går det med dit access-problem?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2002 - 19:30 #4
Du kommer nok til at bruge denne formel:
=SUM(x:y)

Hvis du fx vil have summen af alle tal i kollone b fra celle 4 og ned til celle 100. så kommer formelen til at se sådan ud =SUM(b4:b100)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
16. oktober 2002 - 20:57 #5
Hey.. Det ser godt ud hansen. Så hvis jeg skal have summen af to summer, så skriver jeg =SUM(deteneSUMfelt:detandetSUMfelt) ?

..og til mugs, så går det fint. Jeg har snart læst alle de lektioner du har sendt mig - men har forvildet mig lidt ud i de relationer og ud i hvad forskellen er på en relation og en query..? Og så har jeg fået fat på nogle databaser jeg har skilt helt ad nu for at se hvordan de virker - men der mangler noget i min grundlæggende forståelse vist.. :/ Jeg skal nok vende tilbage med et database-sprøgsmål - bare roligt :)

Er der iøvrigt et sted hvor man kan læse om disse formler man kan sætte ind i excel? for jeg har ikke rigtigt kunne finde nogen samlet beskrivelse og syntax nogen steder..?

David
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
16. oktober 2002 - 21:00 #6
Hvis du bare skal lægge to tal samnen skriver du fx:
=A4+A10
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
16. oktober 2002 - 21:03 #7
fandt lige denne:
http://cecily.knowware.dk/xl97adv_01-63.pdf

ser egentlig ok ud!
Avatar billede davidchristensen Praktikant
16. oktober 2002 - 21:29 #8
Nu har jeg da fået de til at fungere! Men der er lige nogle ting..

-Er der en måde jeg kan undgå at skulle skrive minus foran hvert tal i min udgiftstabel?

-Kan man automatisk indsætte en dato i en celle når der skrives noget i en række, samt evt. "lukke" for nogle af felterne (på den måde, at når jeg postere f.eks en udgift, så skriver den automatisk en dato i datofeltet - og kan jeg ikke på samme linie postere en indtægt også..)?

:)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
16. oktober 2002 - 21:32 #9
Det er jo en hel bog, gizmo! Jeg printer nu :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
16. oktober 2002 - 21:37 #10
hee, ja, print du bare.. :)

1) Du behøver da ikke skrive minus foran en udgifstabel. Bare lave alle tal positive.
og så bag efter tage: samletIndtægter-samletUdgifter
Avatar billede pdni Nybegynder
17. oktober 2002 - 08:29 #11
Kik på http://www.srf.dk/hentned.htm
Vælg "kassebog"