Avatar billede Swift Praktikant
16. oktober 2002 - 15:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Wireless overførsel af videosignal - hvilken sender er bedst?

Der findes et hav af dem - wireless/trådløse systemer der kan overføre videosignal fra fx PC til TV.

Men hvilken en er BEDST ?
Jeg vil gerne høre om folks egne erfaringer med de forskellige mærker (både RIS og ROS)!

Er billedet fx. lige så flot som hvis det var overført i et fast kabel ?
Bruger de mega meget strøm ?
Falder billedet ud når der går folk forbi senderen ?

Jeg har selv hørt om disse mærker:
Kiss Wireless  Kr. 695,-
Thomson VS540  Kr. 999,-
Trust Wireless Kr. 719,-
OFA RS188537(Elgiganten) Kr. 1395,-

Kender i til flere/bedre/billigere ??
Har i artikler hvor fx AltOmData, EdbPriser, Opasia eller andre har testet produkterne enkeltvis eller op mod hinanden ?

PS: Jeg HAR læst mange andre indlæg her i ekspertens "Hardware" omkring emnet - men de besvarer ikke alle mine spørgsmål. Så lad være med blot at skrive 'Se spm 3828232'...!

Mvh.
Avatar billede legenden Nybegynder
30. oktober 2002 - 12:44 #1
Har selv Medion sættet fra føtex/tdc til omkring 500,-
Det virker rigtig godt. Rækker ca. 30 meter gennem vægge osv.

Jeg slukker for dem når de ikke er i brug, men kan se på trafoen at de ikke bruger mange milliamp.

Har også set kiss og trust sættene i funktion, men kan ikke se forskel. Kvaliteten er perfekt i alle de sæt jeg har set. Lige så godt som fast composite kabel. Hvis du vil have s-vhs kvalitet kan dette sæt IKKE opfylde dine behov.

Hvis man går forbi indenfor ½ meter kan billedet flimre lidt. Man kan dog justere på antennerne, så det næsten ikke kan fremprovokeres.

Det er en genial opfindelse, og kan kun anbefales!
Avatar billede Swift Praktikant
30. oktober 2002 - 17:34 #2
Super. Tak for info.
Jeg valgte nu et fast kabel.
20 meter med 2 lydkanaler + composit.
Det kostede ca. 320,- hos Århus Radio Lager.