Avatar billede bmj Nybegynder
16. oktober 2002 - 12:29 Der er 7 kommentarer

Blokdiagram over bundkort

Hejsa,

Jeg er i gang med en kæmpe pc opgave hvor vores start punkt er at finde et "Blokdiagram" over et bundkort.
Er der nogle der kan hjælpe mig med det ?
Et evt. link hvor jeg kan finde det ?

MVH
Brian Jørgensen
Avatar billede simonhusby Nybegynder
16. oktober 2002 - 12:52 #1
Skal du ikke bare finde oplysningerne om bundkortet og så sætte det ind i et blokdiagram..?
Avatar billede bmj Nybegynder
16. oktober 2002 - 13:04 #2
Her er opgave A:
Tegn et blokdiagram af pcens bundkort med de vigtigste IC`er, busser, udvidelsesstik samt I/O stik af forskellig slags. Blokdiagremmet skal være så detaljeret, at i ud fra dette kan vise bit-strømmen fra keyboard til RAM/CPU mm. og fra/til harddisken og RAM/CPU mm.

Jeg ved nemlig ikke helt hvad og hvordan et blokdiagram laves derfor vil jeg gerne se et par eksempler hvis der er nogle der har det ? Eller evt. noget jeg kan bruge lidt af og lave om på.... TAK!
Avatar billede robotten Praktikant
17. oktober 2002 - 10:39 #3
Mkdata's sider er rigtigt gode, og der er mange illustartioner:
http://www.mkdata.dk/pctutor/index.htm
Avatar billede jaxx Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:21 #4
heh det kræver vi ved hvilken et motherboard og hvilken andre ting der er i din pc

ps: hvor svært kan det være???
Avatar billede robotten Praktikant
17. oktober 2002 - 13:45 #5
Avatar billede robotten Praktikant
24. oktober 2002 - 07:59 #6
?
Avatar billede robotten Praktikant
11. november 2002 - 11:22 #7
Bør du ikke lige få reageret her?