Avatar billede huggebanden Nybegynder
16. oktober 2002 - 00:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IRC Client

Jeg har prøvet at lave en irc klient men når jeg connecter til nogen servere skrive den:

NOTICE AUTH :*** No ident response

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede freeall Nybegynder
16. oktober 2002 - 02:20 #1
Identd er noget der kører på port 113. Søg efter google om noget info. Identd kan ikke så meget, så det er ikke så svært. Bliver brugt for at sikre sig at du ikke går gennem proxies.
Avatar billede dkn Nybegynder
16. oktober 2002 - 19:15 #2
Er det ikke fordi den prøver at pinge een?

Har du kigget på irc protokollen ?
Avatar billede huggebanden Nybegynder
16. oktober 2002 - 20:26 #3
hmm jo det gør den vidst oxo den skriver:

NOTICE AUTH :*** No ident response
PING :1035912592

:]
Avatar billede huggebanden Nybegynder
16. oktober 2002 - 20:28 #4
ja jeg har set på irc protokollen og jeg kan også godt connecte til nogen servere bare ikke alle fx ik quakenet
Avatar billede dkn Nybegynder
16. oktober 2002 - 22:54 #5
det er fordi man skal svare på den ping kommando.
Du har måske set i mirc den skriver "Ping" og så "Pong" ...det lydder grimt :) men man skal svare på ping kommandoen. se evt på sourcen fra indy eller andre irc componenter