Avatar billede ipol Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:36 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Scsi harddisk og Adaptec 2940

Er der nogle gode råd på hvilken scsi harddisk skal jeg bruge til mit  >ADAPTEC AHA-2940 UW/SN I< scsikort. Min viden inden for dette område er desværre ikke så stor.
Avatar billede disky Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:42 #1
Enhver SCSI op til UW standarden kan bruges samme med denne udemærkede kontroller.
Avatar billede ipol Nybegynder
15. oktober 2002 - 22:24 #2
>disky<  Kan du anbefale en harddisk, jeg ville kunne bruge til dette kort, Jeg vil så nødigt købe en forkert harddisk.
Avatar billede thda Nybegynder
16. oktober 2002 - 00:22 #3
Jeg har selv haft samme controler, og den kørte udemærket med en IBM 36LZX harddisk med Ultra 160 LVD interface. (10.000 RPM, 9,1Gb 4Mb cache)
Ikke en disk jeg anbefaler dig at købe, da den er et par år gammel, men den kørte 100% stabilt... så mon ikke IBMs andre diske også gør det?
Avatar billede ipol Nybegynder
16. oktober 2002 - 18:31 #4
Hvad med strømstikket er det på samme måde som med en ide disk?. Ja undskyld jeg spøger dumt, men det er fordi at jeg for nogen tid siden købte en scsi harddisk på en netauktion, det viste sig så at der ikke var nogen strømstiks-indgang af samme slags som sidder på en ide-harddisk. Det viste sig at jeg skulle købe en del tilbehør før disken kunne fungere og det ville koste en bundegård, så det opgav jeg.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
17. oktober 2002 - 09:52 #5
Det du havde fat i var en SCA disk (SCSI disk med SCA interface), Man kan købe en konverter (jeg købte en i Pro consult i Odense for nogle år siden).
SCA diske benyttes oftes i servere med backplane (som kan understøtte hotswap).

Så det du skal sørge for, er at købe en SCSI disk.
Nu kan jeg ikke huske om dit kort har 50 og eller 62 pins stik, men du skal bare have en disk med samme interface, på den måde undgår du div. konvertere.
Avatar billede ipol Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:17 #6
Mange tak >clausbjuul< det var lige det jeg havde brug for at vide. Jeg har besluttet mig for at fordele pointene således  >clausbjull< 40 point >thda< 15 point
>disky< 5 point. så stik et svar >thda< .
Årsagen til i alle skal have point er at i alle har været med til at gøre min viden om dette emne lidt mere bred. Mange tak.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:57 #7
Det lader til at >thda< ikke er interesseret, så hvad med at dele de point ud ?
Avatar billede ipol Nybegynder
28. oktober 2002 - 16:29 #8
Bare rolig clausbjuul du skal nok få dine point, jeg ville bare give >thda< en chance for at svare, selv om det har taget sin tid.
Så hvis >thda< . ikke har svaret i morgen d 29/10 blever pointene fordelt mellem dig clausbjuul og dig disky.