Avatar billede torben7913 Juniormester
15. oktober 2002 - 20:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Proceslinien for bred

Proceslinien er alt for bred ( dobbelt så bred som jeg ønsker det) i højre side er der et lyseblåt felt som bl.a. rummer ur og dato, det er ok, men desuden er den række ikoner, som jeg ikke har brug for, dem vil jeg gerne af med. Hvad gør jeg?
Der er også i venstre side af proceslien flere ikoner til programmer jeg sjældent bruger, hvordan kommmer jeg af med dem?
Avatar billede teko Nybegynder
15. oktober 2002 - 20:40 #1
Vil du fjerne den helt eller SKAL ur´et beholdes?
15. oktober 2002 - 20:41 #2
Ikonerne i venstre side kan du slette ved at højreklikke på dem, og vælge Slet/Delete.
Ikonerne i højre side af proceslinien er lidt mere problematiske. Hvis du dobbeltklikker på et af dem, vil der åbne sig en dialogboks, hvori der typisk vil være et afkrydsningsfelt, der bestemmer om ikonet vises her.
Avatar billede katborg Praktikant
15. oktober 2002 - 20:50 #3
Du kan højrekklikke på proceslinien og vælge egenskaber.

Nederst kan du markere at XP skal skjule inaktive ikoner, eller du kan vælge 'Tilpas...', så du individuelt kan vælge om ikonnet skal 'vis altid', 'Skjul når inaktiv' eller 'Skjul altid'
Avatar billede torben7913 Juniormester
15. oktober 2002 - 23:14 #4
Jeg vil gerne beholde uret - nu har jeg højreklikket på flere i højre side, hvor jeg så fik mulighed for at klikke på exit, med det resultat, at ikonet forsvant - jeg er så spændt på om det dukker op igen når jeg har genstartet komputeren, jeg har valgt at at XP skal skjule inaktive ikoner, men tilsyneladende er de aktive allene af den grund, at de kommer op, hver gang komputeren starter
Avatar billede torben7913 Juniormester
15. oktober 2002 - 23:29 #5
Ja så har jeg genstartet komputeren og ikonerne i højre side er der igen.
Avatar billede torben7913 Juniormester
16. oktober 2002 - 05:50 #6
Jeg har sat flueben ved skjul proceslinien automatisk, der har stort set løst problemet - proceslinien er stadig dobbelt så bred som jeg ønsker det, men nu er den da ikke i vejen for det aktive billede, jeg arbejder med.
Avatar billede hcar Novice
16. oktober 2002 - 07:55 #7
Du mener formodentlig, at proceslinien er for høj! Klik på den øverste kant og træk den ned - voila!
Avatar billede torben7913 Juniormester
16. oktober 2002 - 07:59 #8
OK. den er for høj  ( når jeg ser et rektangel ser jeg en kort og en lang side. Det er den korte side jeg kalder for bred og du kalder for høj)
Det hjælper desværre ikke  trække i den.
Avatar billede gere Nybegynder
16. oktober 2002 - 09:12 #9
IIRC så skal den 'låses op' først før du kan ændre størrelsen, mener oxo det er ved højreklik på proceslinien (i et tomt område).
De ikoner der er i højre side (lige til venstre for uret) er normalt ikoner for forskellige programmer der kører.... f.x. antivirus, firewall, o.a., så når du exiter dem og genstarter pc'eren vil de normalt starte igen.
I XP mener jeg man kan vælge at skjule dem (også et eller andet sted i egenskaber på proceslinien).
Avatar billede torben7913 Juniormester
16. oktober 2002 - 21:22 #10
Hvad betyder IIRC?
Avatar billede gere Nybegynder
17. oktober 2002 - 07:52 #11
:) Hvis jeg husker rigtigt (if i remember correctly)
Avatar billede torben7913 Juniormester
17. oktober 2002 - 08:39 #12
Det hjalp at låse op