Avatar billede ralta Nybegynder
15. oktober 2002 - 19:32 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

skjult program?

Jeg har en 1.1Mzh 384MB Dell optiplex med
en 80GB HD, opdelt i 3 partitioner, bruger win98se.
Efter en net-aften med 4 venner, med masser af
leeching og CS, er min PC begyndt at køre langsomt, den er langsom når jeg skal starte winamp, efter at jeg har hentet mail i outlook skal jeg vente 2-3 min føer jeg faktisk ka klikke på de nye beskeder og læse dem.
Jeg har prøvet at defrag, men den sagde at der var fejl på C og jeg skulle bruge scandisk,
Scandisk genstarter dog hele tiden og siger at der er programmer der skriver til disken og at jeg skal lukke disse, problemet er bare at jeg har brugt ctrl-alt-del og lukket alle programmer undtaget explorer, men stadig genstarter scandisk. Jeg bruger og har i lang tid brugt AVG 6.0 som er opdateret ugentligt, så jeg ka ikke forestille mig at det rent faktisk er en virus.
Plz help
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. oktober 2002 - 19:36 #1
prøv at drible ind på
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp
det er en online virusscanner
Avatar billede loonz Nybegynder
15. oktober 2002 - 19:38 #2
Ellers prøv at scanne med Ad Aware: http://www.lavasoftusa.com/
Fjerner alle små "spioner" detr suger på dit Internet/cpu-forbrug.
Avatar billede loonz Nybegynder
15. oktober 2002 - 19:38 #3
detr = der :(
Avatar billede janius Nybegynder
15. oktober 2002 - 19:55 #4
Og det med scandisk - lav en Windows 98 bootdiskette og kør det fra dos. Så er der ingen win-programmer der kører. Lettere endnu - luk win98se og genstart i kommandoprompt - så slipper du for disketterne ;-)
Avatar billede ralta Nybegynder
15. oktober 2002 - 20:01 #5
Housecall fandt en masse sjove ting på min PC B(
især en bkdr_sdbot.05.b    som ligger i winsys32.exe
men den ka ikke renses da den jo bliver brugt af windows
nå jeg vil prøve loonz's addy når jeg kommer fra arbejde
Avatar billede summer Mester
15. oktober 2002 - 22:30 #6
Du har virus: bkdr_sdbot.05.b skal IKKE ligge i winsys32.exe Følg remove anvisningen her:
http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=BKDR_SDBOT.05.
Eller hent F-PROT på to disketter, som scanner fra dos her:
http://www.avirus.dk/startf-prot.htm
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. oktober 2002 - 09:20 #7
scan også lige for trojanske heste og andet skidt her

http://scan.sygate.com
Avatar billede ralta Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:30 #8
Tak for hjælpen, det hjalp sgu gevaldigt, og min PC kører igen stabilt
ville gerne have givet ztyxx nogle point, men han har ikke svaret kun give kommentar, så ham ku jeg ikke give point B(
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. oktober 2002 - 15:24 #9
det er okay, man skal ikke hjælpe fordi man får noget for det, men fordi man kan ;-)
Avatar billede ralta Nybegynder
16. oktober 2002 - 15:30 #10
Det er sgu en god indstilling at ha B)
Avatar billede summer Mester
16. oktober 2002 - 15:40 #11
Dejligt at kunne hjælpe.
Avatar billede loonz Nybegynder
16. oktober 2002 - 19:28 #12
Enig med Summer :)
takker for points!