Avatar billede trivial Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:55 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Problem med plet !?!

Hejsa !

Jeg har et Canon Digital Ixus v2 digitalkamera. Det virker helt perfekt, men jeg har et problem og nogle spg.

1.På dette f.eks. dette billede http://www.hard-news.dk/billeder/billede/IMG_0620.jpg er der en underlig cirkel, som ofte kommer når jeg tager billeder når der er lidt mørke, men den kommer også andre gange. Nogle der ved hvad jeg kan gøre ved det ?

2.Nogle der ved hvordan man sætter kameraet til at fjerne rødeøjne ?

3.Hvordan sætter man kameraet til at være lang tid om at tage et billede så det bliver bedre ?

Mvh
Trivial
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. oktober 2002 - 13:58 #1
Cirklen og de røde øjne kan fjernes i f.eks. photoshop, Resten må jeg melde pass til
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:58 #2
2: se manualen

3: se manualen

det står i manualen..
jeg har et IXUS 330 (kan lige se efter..) da V2 og 330 ligner meget hinanden
Avatar billede kmx Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:58 #3
1. Pletten ligner støv på CCD'en.. tag det med ind i en fotoforretning.

2. Tryk på Flash knappen indtil displayet viser en lille øje

3. Tryk på flash knappen indtil blitzen er slået helt fra.
Placer dit kamera på stativ eller på et passende underlag og sæt timeren til. Så undgår du rystelser
Avatar billede trivial Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:07 #4
bufferzone-> ok..jeg venter lgie på andre svar !

rkhdk-> Ok...det må du gerne lige gøre !

Kmx-> Der kommer aldrig et øje...hvordan skal jeg holde den inde, så der kommer et øje ?

Hvornår ved jeg at den er slået fra ?
Avatar billede trivial Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:07 #5
Og hvor er ccd'en ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:12 #6
trivial => du har et lill menu hjul (4 knapper i en rundkreds ca midt på kameraet bag på)..

flash knappen som kmx snakker om er den længst til højre (der er et lyn) tryk på den til der kommer et øje nederst i venstre hjørne på skærmen..

kig dog i manualen
Avatar billede kmx Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:13 #7
CCD'ern er den chip der omdanner billedet til noget digitalt. Den sidder inde bagved linsen

For at få antirødøje funktionen frem skal kameraet stå til manuel optagelse

Blitzen er slået fra når der vises et stop-tegn henover (en cirkel med en steg igennem)
Avatar billede kmx Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:14 #8
steg?? mon ikke der skulle have stået "streg" ?
Avatar billede trivial Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:24 #9
kmx-> Der kommer aldrig noget lille øje ?!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:27 #10
trivial => kig i manualen?
Avatar billede kmx Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:30 #11
Hvis du er sikker på at dit kamera står på manuel og der stadig ikke kommer et øje frem efter at have trykket på flash knappen et par gange, så må du have fat i manuelen, for så kan jeg ikke hjælpe mere, men jeg er 100% sikker på at funktionen er der. (ifølge canon)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:31 #12
hvis det er som du ikke har din manual, så kontakt Canon
http://www.canon.dk/om_canon/bodyframes/bodyframe_kontakt.htm

og få en ny
Avatar billede trivial Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:32 #13
Ok
Avatar billede kmx Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:38 #14
Giv mig lige 10 minutter... Så finder jeg svaret til dig!
Avatar billede kmx Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:45 #15
Nå... der er nu ikke andet i det end at du SKAL sætte kameraet på manual og trykke på Flash knappen indtil det rigtige symbol kommer frem!!!

Så.. enten er dit kamera IKKE på manual eller også trykker du ikke på Flash knappen (eller også er dit display slet ikke slået til)

Hele maualen kan downloades her:
http://www.canon.com.au/products/cameras/digital_compact_cameras/powershotdigitalixusv2_mb.html