Avatar billede nimmer Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Linux og Citrix

Jeg kan ikke starte min citrix fra linux, hvad gør jeg forkert...

Jeg er ikke haj til linux. skal lige siges :0)

Jeg har installeret Red hat 8.0 (standard installation), Netscape 7.0 og Citrix ica client 6.0 som ligger på vores Citrix XP server.

Når jeg prøver at gå ind på vores citrix server via netscape logger jeg fint ind, men når jeg klikker på en applikation vil den gemme filen eller åbne den, men kender ikke noget program til at åbne med????

Jeg er lost.
Avatar billede herlock Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:37 #1
Jeg lytter lige med.

Jeg mener at man skal definere system variablen ICACLIENT (noget i retning af SET ICACLIENT /usr/bin/citrix eller sådan men husker det ikke helt)
Avatar billede nimmer Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:53 #2
Nu har jeg fået den til at starte applikationen op, Ved at vælge at åbne med \usr\lib\ICAClient\wfica eller noget i den stil....

MEN det er som at den ikke tager mine taste tryk med over, jeg kan ihvertfald ikke taste i applikationen???
Avatar billede herlock Nybegynder
16. oktober 2002 - 12:18 #3
Det kan jeg godt...mod en Nfuse server, åbner jeg i Netscape 7.0 en applikation. Alt kører fino når jeg bruger usr\lib\ICAClient\wfica som du beskrev
Avatar billede nimmer Nybegynder
17. oktober 2002 - 13:52 #4
Nu har jeg prøvet at installere linux, netscape og ica clienten på en anden maskine... Har fuldstændig sammen problem :0(
Avatar billede herlock Nybegynder
17. oktober 2002 - 14:43 #5
Samme type skærmkort måske ?
Avatar billede nimmer Nybegynder
17. oktober 2002 - 14:48 #6
Muligvis det er ihvertfald begge S3, kan det betyde så meget...
Avatar billede herlock Nybegynder
17. oktober 2002 - 14:50 #7
Jepper...du kan evt. prøve med FBdev (et framebufferdevice) istedet for den nuværende driver. FBdev er vga kompatibelt og duer i 99.9 % med alle kort, nye som gamle.
Avatar billede nimmer Nybegynder
19. marts 2003 - 09:25 #8
hmm