Avatar billede maloue Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:50 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

nyhedsbrev hvordan?!

hi

jeg mangler hjælp til at lave et nyhedsbrev der skal sendes ud pr. mail. Jeg har ingen erfaring med HTML mails så måske en anden mulighed hvor jeg stadig kan bruge billeder?

Kan man evt. hente en skabelon et sted på nettet?
Avatar billede dna Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:20 #1
Hejsa... Hvis det er noget privat, så kunne du evt. overveje sådan noget her:

http://www.enyhedsbrevet.dk/

dna
Avatar billede bjje Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:22 #2
hi - du skriver ikke hvilket mailsystem du bruger. Jeg bruger selv outlook, hvor jeg skriver mit nyhedsbrev i word og kopier (cut/paste) indholdet over i outlook. Du skal huske at ændre opsætningen i outlook til mailformet: HTML (under options). Mine nyhedsbreve indeholder både tekst og billeder
Avatar billede maloue Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:28 #3
Jeg har en tilmeldingsformular:-)

Jeg bruger Outlook, men skal jeg ikke sætte op i fx GoLive og kopiere koderne eller lign.? Jeg har aldrig sat billeder ind i Outlook så er ikke helt klar over hvordan man styrer et layout der?
Avatar billede dna Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:29 #4
bjje: Kan man bruge outlook til at sende f.eks. 1000 nyhedsbreve ??? - troede det var nødvendigt med et asp/php- script ?

dna
Avatar billede bjje Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:38 #5
Maloue - når du fx. laver dit nyhedbrev i word (i færdigt layout) og kopierer det over i outlook, "ændres" det til HTML kode. Jeg kan evt. sende et eksempel på mit eget til dig.

dna - hvis du opretter en distributionsliste (mailgruppe) på dine modtagere og indsætter den i feltet BCC (blind cabon copy) vil alle modtage dit nyhedsbrev - uden at de kan se hvem det ellers er sendt til
Avatar billede maloue Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:39 #6
Hmmm, ja det skal jeg også lige ha styr på. Har en hastigt stigende database med tilmeldte - så hvordan gør man lige det bedst?
Avatar billede dna Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:42 #7
bjje: Ja ok, men vil den også kunne håndtere skal vi sige.. 1000 eller måske 10.000 mails ???

dna
Avatar billede bjje Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:41 #8
dna: Jeg har ikke prøvet at sende det antal - så jeg kan ikke give et entydigt svar.
Avatar billede maloue Nybegynder
15. oktober 2002 - 15:13 #9
jeg kan ikke finde mailformatet html i min outlook?....
Avatar billede maloue Nybegynder
15. oktober 2002 - 15:16 #10
ok har fundet det nu:-)
Avatar billede maloue Nybegynder
15. oktober 2002 - 15:27 #11
modtager kan kun se tekst - ingen af de billeder jeg har lagt ind i Word?
Avatar billede fagerholt Nybegynder
15. oktober 2002 - 19:09 #12
maloue - Jeg synes det virker mest proff. når man laver et script i fx. ASP som sender direkte til hver person i stedet for at bruge BCC. På denne måde kan man fx skrive personens navn i indledningen. Jeg har lavet et modul med tilmelding, database og en administrationsside hvor man kan skrive selve nyhedsbrevet. Det bruges bla på www.cigc.dk . Send en mail til fagerholt@ofir.dk for en demo samt oplysning om pris
Avatar billede dna Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:05 #13
har kigget lidt på den BCC metode.. syntes faktisk ikke den holder? Hvis jeg sender en mail med flere modtagere i BCC, så kan man via "egenskaber" på mailen se hvem den ellers er sendt til ?

fagerholt: Jeg har allerede smidt et link til en side der gør det du omtaler gratis: http://www.enyhedsbrevet.dk/

dna
Avatar billede fagerholt Nybegynder
15. oktober 2002 - 21:28 #14
dna - Det er kun gratis for "ikke-kommercielle organisationer" samtidig med at der indsættes en sponsor tekst i alle nyhedsbreve. Prisen for deres kommercielle tilbud ligger langt over min pris :-)
Avatar billede dna Nybegynder
16. oktober 2002 - 00:40 #15
fagerholt.. Han har vist ikke nævnt noget om at det er en kommerciel side.. ellers findes den service gratis mange andre steder!

dna
Avatar billede bjje Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:05 #16
dna: korrekt du kan se det som afsender - modtageren kan ikke.
maloue: jeg ved ikke hvad der er gået galt - har lige testet uden problemer. Dokumentet i word gemmer jeg som et alm .doc dokument. Opsætningen af Outlook skal være HTML inden du kopierer indholdet af word-dokumentet over i mailen. Min outlook ændres som følger: Tools->Options->Mail Format-> Message format (vælg HTML)-> Internal Options (vælg Western European (ISO))->OK ->OK. Herefter kopierer jeg indholdet over i mailen - hvor det er muligt at redigere yderligere på indholdet.
Avatar billede maloue Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:23 #17
fagerholt: din løsning lyder professionelt ja, men der er desværre ikke budget til at købe udefra:-)

bjje: Jeg har gemt min Word doc alm. Min opsætning har jeg på forhånd ændret til Html, i min Outlook via "Handlinger" -> "Ny postmeddelelse vha" -> "Html (intet brevpapir), Jeg går ud fra det giver samme resultat men modtager kan stadig ikke se billederne.
Hvad vil modtager ikke bruger Outlook - så kan man ikke sætte sit mailprogram op til at modtage eller hwa?..
Avatar billede bjje Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:37 #18
Maloue: Jeg kender problemet med budgettet - derfor valgte jeg selv den anden løsning.

Prøve at sende din HTML-mail til mig - og den tilhørende word fil, så skal jeg prøve at se på det. Mailadr: bjarne.jensen@do-it.dk

Jeg har ikke hørt at fx. Notes brugere har problemer - kun hvis du vedhæfter filer og sender i "Microsoft Outlook Rich Text"
Avatar billede dna Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:46 #19
bjje: modtagerne kan godt se BCC listen i egenskaberne for mailen ?? Jeg prøvede at sende til min bror, og han kunne lige give hele listen for dem der stod under BCC ??

dna
Avatar billede bjje Nybegynder
16. oktober 2002 - 10:56 #20
dna: Det lyder interessant - i de forsøg jeg har lavet kunne det ikke lade sig gøre. Ellers giver BCC jo' heller ikke nogen mening. Jeg bruger Outlook 2000.
Avatar billede dna Nybegynder
16. oktober 2002 - 11:07 #21
Min hedder Outlook-ekspress 6.0! -men, burde være lige meget! Måske det har noget med mail serveren at gøre... Det så sådan her ud:

Received: from [80.160.185.98] by mail3.wannafind.dk with SmartMax MailMax for xxx@xxx.dk ,xxx@xxx.dk ,xxx@xxx.dk at Tue, 15 Oct 2002 17:36:31 +0200

Har lige skrevet xxx@xxx.dk istedet for de rigtige adresser! :-)

dna
Avatar billede maloue Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:32 #22
bjje:
nu virker det! Hvad der gjorde udslaget ved jeg ikke men nu er der ingen problemer med billedvisning:-)

Jeg har ikke boxen fremme hvor jeg accepterer points - hvordan får jeg lige den frem?!
Avatar billede bjje Nybegynder
16. oktober 2002 - 14:43 #23
Ved at jeg markerer dette som et svar og ikke en kommentar.

Det gælder mig at det virker - held og lykke