Avatar billede matr Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder denne fejl:?

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

/counter/sider.asp, line 28

HJÆLP! hvad betyder det?
Avatar billede medions Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:24 #1
Det betyder at der er skrivebeskyttelse på din database, eller at du ikke har givet IUSR_MASHINNAME adgang til den... Du prøver højst sandsynlig at kontakte den på din IIS server am i right?

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:25 #2
Evt. prøv at gøre som følngende:

1) Højreklik på database filen (.mdb)
2) Klik på Properties
3) Fjern vinket i Read-Only
4) Gå ind i Security
5) Og Add
6) Tilføj IUSER_MASHINNAME

//>Rune
Avatar billede matr Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:30 #3
jeg benytter mig af frontpage server extensions til at udgive siden. Jeg arbejder med siden i Golive 6.0 Kan det passe at jeg skal fra serveren ligge min database i et bestemt dir. for at man kan connecte til den? For jeg har ikke read-only og de ting på...
Avatar billede medions Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:31 #4
Ja, den skal ligge i et dir som du har skriveadgang til... Det hedder normalt DB eller noget i den stil...!

//>Rune
Avatar billede matr Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:32 #5
ok prøver det lige
Avatar billede Jman Praktikant
15. oktober 2002 - 10:32 #6
Hvis du har en udbyder til at serve dit site, bør du kontakte disse om hvor du skal ligge databaserne - som regel opretter de en mppe specielt til databaser, som har skriverettigheder. Og det er det, du mangler
Avatar billede matr Nybegynder
15. oktober 2002 - 10:43 #7
dir. var: fpdb .. så nu fungere det!
Avatar billede medions Nybegynder
15. oktober 2002 - 12:12 #8
Fair nok ;o)
Thx 4 Poinz

//>Rune