Avatar billede lae Nybegynder
15. oktober 2002 - 08:57 Der er 7 kommentarer

Windows Update

Hvis man slår automatiske opdateringer til i Windows 2000, og indstiller den til at installere ifølge tidsplan, så vil den installere, og i de tilfælde hvor det er nødvendigt at reboote, gøre dette uden at eventuelle åbne programmer får mulighed for at standse genstarten.
Dvs. at hvis en bruger er gået til frokost med et ikke-gemt worddokument, så kan pc'en have genstartet og smidt dokumentet væk inden han er tilbage.

Kender nogen en mulighed for at få hentet og installeret opdateringerne automatisk, men få genstarten udsat ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. oktober 2002 - 09:04 #1
Jeg er sikker på at det kan scriptes
Avatar billede francke Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:06 #2
Du kan få den til at hente opdateringerne men ikke install ved at h-klikke på ikonet nederst til højre på proceslinien og sætte flueben der!
Avatar billede lae Nybegynder
15. oktober 2002 - 09:45 #3
ja, det er jeg klar over, men det jeg gerne vil have, er at opdateringer installeres uden at brugeren behøver at gøre noget. Det er blot genstarten jeg vil udsætte.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2002 - 11:51 #4
Dette link kan måske hjælpe dig.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q328010
Se pind 9. punkt 4. Her står blandt andet "(If a user is logged on to the computer when Windows is ready to restart it, the user is notified that Windows will restart. The user can chose to delay the restart operation.)"
Avatar billede lae Nybegynder
15. oktober 2002 - 15:10 #5
Det er samme problem. Hvis brugeren lige er væk fra sin pc, kan han ikke stoppe genstarten, og så vil den genstarte uden at gemme åbne dokumenter.
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. oktober 2002 - 16:28 #6
Du er ikke den eneste med det problem! Derfor bruger vi det ikke endnu. Ellers skal man have 3. parts programmer som Update Expert.
Avatar billede lae Nybegynder
15. oktober 2002 - 16:34 #7
ok...rart at høre at jeg ikke er den eneste :)