Avatar billede harkes Nybegynder
15. oktober 2002 - 01:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af AVI (DIVX) til (S)VCD.

Er der nogen derude der har opskriften (og programmerne) til at konverterer ovenstående, så filmene kan ses på en DVD-afspiller???

- Niels
Avatar billede game_tracker Nybegynder
15. oktober 2002 - 01:20 #1
Avatar billede harkes Nybegynder
15. oktober 2002 - 01:24 #2
Altså mester - der har jeg jo været - ikke?!?!?!
Avatar billede tre Nybegynder
15. oktober 2002 - 08:31 #3
Nånå - har du også set her?
http://www.vcdhelp.com/tmpgenc.htm

Det er jo et freeware-program som kan hentes her:
http://www.tmpgenc.net/

Det var opskrift og program
Avatar billede harkes Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:22 #4
Yep der har jeg også været!!! Men når jeg så vil konvertere og trykker -> start sker der NADA . . . ?
Avatar billede tre Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:27 #5
Køb en ny mus :-)
Avatar billede harkes Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:46 #6
Ja du er så smart hva'?? *GG* Seriøst er i ikke nørder i burde da vide sådan noget! Kan det være formaterne på film/lyd der er noget galt med?
Avatar billede tre Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:13 #7
ja (dyb stilhed)
Avatar billede mosegrisen Nybegynder
15. oktober 2002 - 13:16 #8
Det første du gør er at downloade www.tmpgenc.net som laver avi filer om til mpg filer. For at brænde en vcd eller svcd skal filen nemlig være i mpg format.

Når du har encodet filmen fra avi til mpg eller mpg2 som kan tage op til 20 timer skal du gå ind i nero og brænde filen som vcd eller svcd!
Avatar billede henninga Novice
18. oktober 2002 - 03:23 #9
Du kan osse anvende  Ulead DVD Movie Factory, som kan konvertere filerne, sætte menuer ind og brænde det hele på CD så det er klar til at blive afspillet i en DVD-afspiller.
Programmet kan http://www.ulead.com/ . Hvis du køber det koster det vist omkring 450,- DKK.
Avatar billede harkes Nybegynder
20. oktober 2002 - 09:18 #10
Mosegrisen: Det har jeg prøvet (som jeg sagde til >tre<) . . .
Mit problem er at når jeg rykker start - sker der intet. Er det ikke noget med at lydes SKAL være i PCM-format / hvordan får jeg den til det?
Avatar billede hermandsen Juniormester
21. oktober 2002 - 11:11 #11
Hvordan er dine indstillinger? Følger du guiden i starten? Hvis du gør, så vil jeg først og fremmest anbefale dig at lade være... Den laver ged i det den guide!
Avatar billede harkes Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:36 #12
Ja jeg følger guiden da jeg ikke er den helt store VCD-haj. Bruger i alle TMPGENC????????
Avatar billede hermandsen Juniormester
21. oktober 2002 - 14:40 #13
Ja! :)
Avatar billede harkes Nybegynder
21. oktober 2002 - 17:40 #14
OK! Så vil jeg gerne vide hvilket format de filer i konverterer ligger i - både lyd og video . . .
Avatar billede hermandsen Juniormester
21. oktober 2002 - 20:04 #15
DivX/mp3...
Det burde i det store hele være lidt lige meget, men hvis der er problemer, så hent først filen ind i VirtualDub...

Du skal lige sikre dig at alle kasser er markeret under Option->Environmental setting->VFAPI plug-in... Så er du på den sikre side! ;)