Avatar billede jasparr Nybegynder
14. oktober 2002 - 23:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Davicom netkort - PlugNPlay eller ej?

Jeg er løbet ind i et problem, som jeg ikke er stødt ind i før:

En ældre bambusmaskine (Celeron 466 MHz 64 Mb Ram) med indbygget Davicom 9102/A 10/100 netkort. Jeg reinstallerer Win98 og Windows ser ikke netkort eller grafikkort. Fint nok, jeg finder drivere til begge dele på nettet og installerer disse. Grafikkortet kommer fint op, men netkortet giver problemer. Efter at have installeret driveren (ved at udpege .inf filen fra kontrolpanel/netværk/tilføj/netkort/har diskette) svarer Windows at "Dette er en Plug And Play enhed. Sluk og tænd maskinen for at få enheden til at fungere korrekt". Netkortet kommer aldeles ikke med, hvis jeg genstarter maskinen.
Jeg har selvsagt forsøgt med et væld af forskellige drivere - og jeg har endda forsøgt at pille i .inf filen for at tvinge netkortet igennem, men den samme meddelelse bliver ved med at poppe op.
Mit næste bud er at installere ME og hvis det ikke hjælper at installere et ordentligt netkort, men det undrer mig jo, at jeg ikke kan få driveren ind og hvis andre har oplevet lignende problemer vil jeg meget gerne høre om det.

mvh
Jasparr
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. oktober 2002 - 11:47 #1
Hmm.. Du kan evt. prøve denne her. Lader til at ham der har uploadet den, også havde problemer med at få netkortet til at virke, og han fik den her driver til at virke:
http://www.modem-drivers.com/drivers/30/30970.htm
Avatar billede jasparr Nybegynder
16. oktober 2002 - 11:12 #2
Tak for tippet, Tonny - men det var altså et netkort og ikke et modem, der gav problemer ;o)
Jeg fandt faktisk årsagen til den fejlmelding, som jeg ikke havde set før -og som så ofte før, så var årsagen pinagtig simpel. Det viste sig, at Windows havde netkortet stående som en ukendt enhed i Enhedshåndtering, så den kunne ikke have, at jeg forsøgte at tilføje en enhed - da jeg tog den ukendte enhed og definerede driveren til den, kørte alting OK.

Ellers tak!

mvh
Jasparr
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. oktober 2002 - 11:14 #3
Helt iorden, dog vil jeg da lige sige, at det altså var en netkortdriver jeg henviste til. At den ligger på et modemsite, kan jeg jo egentligt ikke gøre for. *GG*