Avatar billede sonor Nybegynder
20. juli 1999 - 13:08 Der er 14 kommentarer

Lydkort problemer i WIN98

Jeg er ved at lave opsætning på en ny PC. Når win98 autodetecter mit lydkort (onboard sound) og jeg prøver at installere de medfølgende drivere bliver win98 ved med at påstå at den ikke kan finde drivere på den angivede destination. Jeg er sikker på at destinationen er rigtigt og jeg kan via stifinder se at de rigtige drivere ligger hvor de skal. Hvorfor kan win98 så ikke se disse drivere? Hvad kan gøres - eventuelle alternative installationsveje for lydkortet.

På forhånd tak
Sonor
Avatar billede joker73arb Nybegynder
20. juli 1999 - 13:19 #1
har du tjekket at der rent faktisk ligger en INF-fil på denne lokation? Jeg har før set at et installationprogram flytter istedet for kopierer filerne...

Joker
Avatar billede sonor Nybegynder
20. juli 1999 - 13:21 #2
Hej joker
Der ligger en inf. fil på destinationen - så det skulle ikke være et problem. De ligger forøvrigt på en cd-rom og ikke en diskette
Avatar billede snowball Novice
20. juli 1999 - 13:28 #3
Har du prøvet at hente de nyeste drivere fra nettet ???

Snowball
Avatar billede joker73arb Nybegynder
20. juli 1999 - 13:28 #4
og det er ægte win98-drivere? ikke win95?

Joker
Avatar billede sonor Nybegynder
20. juli 1999 - 13:53 #5
Hej snowball
Nej jeg har ikke hentet de nyeste drivere - jeg tror ikke at problemet er datoen da win98 jo slet ikke kan finde dem. Hvis de er gamle (hvad de ikke skulle være) plejer den bare at sige at den har nogle der er nyere?

Hej joker
I vejledningen står at de skulle gælde til win95/98
Avatar billede snowball Novice
20. juli 1999 - 14:13 #6
OK, men det er da værd at forsøge !!!

Hvad hedder lydkortet ?

Snowball
Avatar billede joker73arb Nybegynder
20. juli 1999 - 14:16 #7
Har du prøvet at fjerne yudkortet inde fra windows, og så lade windows selv søge efter ny hardware?? På den måde kunne det tænkes at windows ville se bort fra sin egne drivere..

joker
Avatar billede snowball Novice
20. juli 1999 - 14:22 #8
Joker: Er det ikke det han gør i forvejen ???

"Når win98 autodetecter mit lydkort (onboard sound)..."

Snowball
Avatar billede joker73arb Nybegynder
20. juli 1999 - 14:32 #9
Sorry...... :-||)
man skal jo bare lære at læse...........*GG*

Hvis i ikke allerede havde gættet det mener jeg altså LYDKORTET og ikke yudkortet!!

Sonor>> Et andet spørgsmål...NÅR windows nu autodetecter dit lydkort, kan den så se det som et multimedia device?? Hvis den ikke kan det, kan det være fordi at lydkortet bliver genkendt som noget andet, og at windows derfor ikke vil æde dine drivere...

Joker
Avatar billede snowball Novice
22. juli 1999 - 10:22 #10
Sonor: Finder du ud af noget ???

Snowball
Avatar billede beltzer Nybegynder
22. juli 1999 - 13:48 #11
Hej Sonor

Mange gange har Win98 problemer med de medfølgende drivere selvom der lyder mærkeligt er det faktisk rigtigt.

Jeg havde det samme problem til et Netkort fra Novell, men jeg gik ind på www.winfiles.com jeg søge efter nogen drivere der er nyere

/beltzer
Avatar billede romme Nybegynder
03. september 1999 - 11:44 #12
Hvilken maskine er det ?
Avatar billede peanut Nybegynder
10. november 1999 - 20:22 #13
Jeg har haft et lignende problem med et lydkort. Det viste sig at være en IRQ konflikt. Har du prøvet at flytte lydkortet over i en anden PCI-slot?
Avatar billede panopticon Nybegynder
09. marts 2002 - 04:40 #14
Peanut: Hmm det er ONBOARD lyd!!