Avatar billede lazer Nybegynder
20. juli 1999 - 11:57 Der er 13 kommentarer

Efterlysning en god hardware test.

Hej Alle.
Jeg sidder med en computer som går ned når den bliver presset. Jeg har installeret win98. Og jeg kunne godt tænke mig et program som tester alt hardware i computeren.
Den laver også numre med, nogen gange, at køre scandisk i starten, og så finder den ca. 6 mb, som den mener er overflødig, jeg har prøvet at slette dem, men de kommer åbentbart igen. Nogen ideér? Jeg har lovlevel formaterede harddisken, men jeg har på fornemmeren at det er en fejl på bundkortet.
Lazer
Avatar billede lazer Nybegynder
20. juli 1999 - 11:58 #1
Hardware testeren skal være shareware, eller en demo.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
20. juli 1999 - 12:23 #2
Det er godt nok ShareWare, så det har nogle begrænsninger.

Check det ud

http://www.download.com/cgi-bin/dl?35399-ftp://ftp.simtel.net/pub/simtelnet/win95/util/san510.zip

Avatar billede 127144146281 Nybegynder
20. juli 1999 - 12:30 #3
Hvad er der galt med Freeware?

Det luder som om der er nogle fyssike skader på HD'en, så mit bud vil være at købe en ny
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
20. juli 1999 - 12:31 #4
luder = lyder  (UPS!!)
Avatar billede lazer Nybegynder
20. juli 1999 - 12:37 #5
Freeware er også godt, men behøver jeg nævne alle former for free software, du ved jo godt hvad jeg mener,,,,,eller gør du??? ;-)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. juli 1999 - 19:18 #6
lad os ikke gå op i begreberne, al software er i praxis gratis på en måde
Avatar billede jes14 Nybegynder
01. august 1999 - 20:26 #7
Et godt program er Sandra fra Sisoft,der
er dog en del begrænsninger på shareware
versionen, men hvis man falder over et godt program hvorfor så ikke købe det?
:) jes
Avatar billede cybermike Nybegynder
06. august 1999 - 13:27 #8
Prøv at tage alle kort ud af computeren!

Lav en opsætning sådan at computeren kun lige kan køre,dvs. væk med lydkort,netkort osv. Lad kun Hardisk,Bundkort,1 Ramblok,og skærmkort side tilbage, hvis fejlen stadig opstår prøv og lån en anden ram blok af en eller anden, prøv så at låne at andet skærmkorts osv, indtil du finder den del som gør at fejlen forsviner!

Mvh Cybermike
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
15. september 1999 - 23:46 #9
Hvad mener du med at computeren går ned?

Hvilken fejl får du?

Jeg bruger selv programmet PC doctor, som ligger med på IBM maskinerne, men det er ikke freeware.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
15. september 1999 - 23:55 #10
Forresten...

Min erfaring er at man skal lade være med at slette filer eller segmenter på harddisken, også selvom win anbefaler det.

Hvis win angiver i hvilken fil, eller på hvilken adresse de overflødige data ligger, så prøv at bruge en diskmonitor, hvor du kan se hvad der ligger på disken.
Avatar billede douglas Nybegynder
08. oktober 1999 - 09:48 #11
Computer-bladet Datatid har haft en masse gode test i tidens løb, deraf også en om hardware.

Prøv at se http://www.datatid.dk

/Douglas
Avatar billede gigabyte Nybegynder
10. oktober 1999 - 19:28 #12
Jeg vil give jes14 ret i, at SiSoft Sandra er et godt valg her. Også fordi det, selv i shareware-udgaven, kan lave MEGET detaljerede rapporter over computeren og eventuelle fejl (du kan få det på diverse Alt om Data CD-er eller lign.)
Avatar billede svend21 Nybegynder
27. november 1999 - 22:26 #13
Det jeg syntes du skal gøre det er at gå ind på Mcafee og Prøv deres Trial Version som er 14 dage hvor du kan Få lavet ALT på computeren og jeg mener alt, Lige fra Virus Online Check til FIler du ikke skal bruge mere. Den tjekker din Hardware osse. Det har hjulpet min Computer den Gik nemlig engang  tit Kold, eller Lavede den ene fejl efter den Anden. Før du Afviser mit svar ville jeg lige prøve det .