Avatar billede rabus Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win XP Pro, håbløs performance.

I mit lyd stuidie, har vi en P4 1,5 GHz cpu, på et ASUS P4T-F bundkort med Intel i850 chipset med 256Mb RD-RAM. Et 40 GB Fujitsu fluid drev.
Efter vi har opgraderet til Win XP, fra Win ME, er vores performance på computeren gået helt ned.
Det er som om Hard disken og måske rammene ikke kører optimalt.
Vi har downloadet drivere til chipsette på Intel's hjemme side, og vi har aktiveret U DMA 66 via Tweak XP programmet. Trods det kan computeren ikke klare i nærheden af hvad den kunne før.
Hvad gør vi for at optimere computeren.
Kan det skyldes at XP bruger meget mere Ram, og vi derfor bliver nødt til at installere mere for at opnå samme performance som i Win ME.
Avatar billede jimse Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:27 #1
Har i lavet en opgradering eller har i lavet en helt frisk installation? Det sidste er ubetinget det bedste.
Men generelt bruger XP flere ressourcer end ME.
Avatar billede bramming Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:28 #2
I stedet for bare at have opdateret ....skulle du have formateret.. lagt en gammel win98..og så installere winXP oveni..så er du sikker på at det virker..!!!

>> Bramming
Avatar billede hologram Nybegynder
13. oktober 2002 - 13:38 #3
Har I slået al XP's fancy layout fra?
Altså, alt det blå og grønne noget?
Det trækker -meget- CPU.

Enig med jimse, en frisk installation er altid bedre end en opdatering.
Avatar billede heltfin Nybegynder
13. oktober 2002 - 15:14 #4
Prøvet det samme formatere og indstalere XP ren
Avatar billede rabus Nybegynder
13. oktober 2002 - 15:37 #5
Vi formaterede, og lavede en helt ny, og super frisk insallation.
Vi har slået alt fra. Kører med et helt klassisk udseende, og det eneste der kører i proceslinjen er uret.
Der ud over har vi afinstalleret alt hvad der ellers måtte være af fyld.
Det eneste vi så har installeret er Pro tools og Logic auio plus div. plug ins vi har.
Avatar billede heltfin Nybegynder
13. oktober 2002 - 20:07 #6
prøv at lave en ram TEST
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
13. oktober 2002 - 22:57 #7
Prøv i en dos promt at skrive
Net Stop Themes

Det givet en sjat ekstra ydelse.

Hvis det hjælper kan servicen slås helt fra.
Avatar billede d-bug Nybegynder
14. oktober 2002 - 15:41 #8
Hej Rabus,

Du kan jo prøve diverse tweak sider...
XP starter en masse service's som der egentlig ikke er en skid brug for..
Prøv at kigge på www.blkviper.com

Han har nogle rimelige guides!
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
14. oktober 2002 - 17:49 #9
prøv lige denne side www.tweakxp.com