Avatar billede howie Nybegynder
27. september 2000 - 17:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stackoverløbsfejl!

Min svoger det fæ har pillet ved min datters computer, så den begyndte at skrive: \"En intern stackoverløbsfejl har stoppet denne session. Du skal ændre værdien for stacks i filen config.sys.\" eller noget i den retning.
Det kunne jeg ikke , da jeg ikke engang kunne få adgang til DOS inden denne meddelelse poppede op. Så formatterede jeg lortet, prøvede at geninstallere windows98, men halvvejs under kopiering af filer, kommer meddelelsen igen. Derefter startede jeg helt forfra med fdisk - slettede partitionen - oprettede en ny - formatterede, men uden at det hjalp.
Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede deadlock Nybegynder
27. september 2000 - 18:20 #1
Jeg kender ikke lige det problem men jeg tror du bliver nød til at ressete din Bios

Over and Out

Deadlock
Avatar billede stone Forsker
27. september 2000 - 18:22 #2
har han haft kabinettet af,og pillet inde i computeren?
det kunne lyde som en ram fejl.
prøv at fjerne rammene og monterer dem igen.
se evt. spørgsmål:http://www.eksperten.dk/spm/8095
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. september 2000 - 21:04 #3
Kan du ikke formatere maskinen ligge system på den og lave en config.sys fil, hvor der står noget mere i stack\'en ... kan desværre ikke lige huske hvad den standart står til ...
Avatar billede masterblaster Nybegynder
07. oktober 2000 - 11:56 #4
hehe, goulduck ..troede jeg havde lært dig bedre op ..problemet er ikke stacks setting her ..win 98 defaulter med stacks sat til 9,256 ..det er bufferområde der reserveres i mem for temporært brug for DOS applikationer ..den default er RIGELIGT til install af win98 ! ..jeg er HELT sikker på at howie har en defekt memorykreds, eller eventuelt en defekt second-level cache ..der er en HARDWAREFEJL, NÅ !!
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. oktober 2000 - 21:06 #5
Undskyld MasterBlaster ... ;)
Avatar billede gipsi Nybegynder
30. oktober 2000 - 11:44 #6
Prøv Mkcompat.exe der ligger i
C:\\windows\\system\\Mkcompat.exe
Avatar billede howie Nybegynder
07. december 2000 - 06:02 #7
UIndskyld den lange ventetid, og tak for hjælp!