Avatar billede henrik Nybegynder
18. marts 1999 - 00:00 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

P2 eller K6?

Jeg skal snart have ny pc, men hvad er bedst?
P2 eller K6?

Den skal bruges til kontor plus alt arbejde med grafik, internet osv.... Måske skal der også være plads til et enkelt spil eller to.
Grafikkort; Hvilket??? Lydkort; Hvilket?

Hvor skal man evt. købe den? (pris/service)
Avatar billede slartie Nybegynder
18. marts 1999 - 11:12 #1
P2'en er bedst hvis du arbejder meget med 3D grafik. K6'eren er god til alt det andet, og så er den MEGET billig.

Grafikkort: Et TNT kort er det bedste bud idag.
Lydkort: Et soundblaster Live value er et kanon lydkort til prisen.

Det bedste du kan gøre, er at kigge forbi http://www.edbpriser.dk .. Der kan du finde priser på stort set ALT inden for PC hardware. Ved hver enkelt vare er der en top ti. Den viser den dyreste forhandler og den billigste samt alle dem der kommer derimellem.

God jagt :-)

/Slartie http://www.southend.dk/linuxdk/
Avatar billede wolfgang Praktikant
18. marts 1999 - 13:24 #2
Jeg snakker bedst for K6-2 'eren. Da kører alt og den er stabil - Også til 3D grafik mm. Et godt lydkort kunne være Monster 3D Sound

Wolfgang
mono@vip.cybercity.dk
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. marts 1999 - 13:54 #3
pentium 2 styrer helt klart.

jeg ved godt at salgsafdelinger er glade for K6 fordi den sælger godt men spørger man en tekniker eller nogen som arbejder meget med sådan noget, siger de P2
Avatar billede wolfgang Praktikant
18. marts 1999 - 13:57 #4
Op i røven med teknikere. Det er brugerne der tæller!
Avatar billede slartie Nybegynder
18. marts 1999 - 14:00 #5
Hørt.

Uanset om Intel vil det eller ej, så er det et faktum at AMD kan konkurrere på lige fod med Intel når det gælder performance. At AMD processorerne så ovenikøbet er billigere end Intels er jo kun en bonus :o)

Det skal lige siges, jeg selv har en Dual P2-300Mhz maskine, som lige er fyldt 1år :)

/Lars Wiberg http://www.southend.dk/linuxdk/
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. marts 1999 - 20:31 #6
siden intel stadig kan klare sig selv om AMD skulle være så meget bedre, må de jo lavet noget kram, ikke?
Avatar billede henrik Nybegynder
20. marts 1999 - 18:25 #7
Vil det sige at der ikke lige frem er nogen FACTS som taler for den ene frem for den anden??? Måske lige bortset fra prisen!?!?
Avatar billede tomboz Nybegynder
04. april 1999 - 21:26 #8
Forskellen på PII og K6 er at PII er lidt hurtigere og bedre til meget grafisk data behndling og programmerne kører hurtige med den, hvor derimod k6'eren er bare en kopi er PII'eren, som er meget billigere og som kan mindre...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. april 1999 - 21:38 #9
k6'eren er sgu da ikke en kopi af PII
det er en middelmådig efterligning
Avatar billede tomboz Nybegynder
11. april 1999 - 20:27 #10
Hovsa...cyperesben...det er jo da også forkert ja...sorry...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. april 1999 - 21:00 #11
og så vil jeg lige sige at der generelt er færre problemer med Intel's cpu'er og at de også er nemmere at overclocke og derved få mere performance ud af dem.

så skråt op med AMD
Avatar billede tomboz Nybegynder
12. april 1999 - 21:54 #12
Hej jeg har sku en AMDK6...Og den kører skam...næsten fint...Men ja, jeg foretrækker nu også PII, MEN IKKE PIII DEN STINKER!!! Den sladrer til microsoft hvis man har ulovlige programer, så SKRÅT OP MED DEN!!!
Og så skulle det være bevist at PII faktisk kører hurtigere end PIII, men jeg er ikke helt sikker...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. april 1999 - 22:49 #13
det lyder lidt underligt at den "gamle" kører hurtigere... men det med at den sladrer, det tror jeg nok man snart kan få en crack der gør noget ved...
så vidt jeg ved er det det system kun lavet så man kan spore den via nettet og derved begrænse muligheden for hæleri med den... og det synes jeg sgu da er smart nok
Avatar billede tnielsen Nybegynder
20. april 1999 - 22:05 #14
Til Tomboz.

Det kan være du skulle have din PC til eftersyn, det lander til, at din Caps Lock tast er en smule ustabil.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
20. april 1999 - 23:09 #15
hehe du er sjov hva' tnielsen... dette er en seriøs debat
Avatar billede tnielsen Nybegynder
21. april 1999 - 15:31 #16
Er det seriøst at sige, at en processor lugter, og at den tillægges menneskelige egenskaber ved at sladre. Det er forresten kun et serienummer, der som standart er slået fra.
Avatar billede jpswebcon Nybegynder
30. april 1999 - 02:48 #17
amd processoren er god. Jeg har selv en og har ingen problemer med den. Imidlertid sidder den jo i en socket 7 og så er der nok grænser forhvor "fremtidsikret" den er.Det er imidlertid jo ligemeget, da man alligevel skal have nyt mainboard efter ca 1 år, hvis man vil være up to date.  AMD kan de den skal og den er billig.

Avatar billede jonaz Nybegynder
05. maj 1999 - 09:27 #18
Der er lige noget med drivere når man kører K6, det kan være lidt irriterende at skulle hente dem fra nettet. Jeg har hørt at MS's styresystem understøtter Intel funldstændig, og at der derfor kan være en del pis med at installere windows sammen med en K6-CPU. Er der nogen der har hørt om det?
Avatar billede katana Nybegynder
08. maj 1999 - 19:01 #19
P3'erens "kodenummer" kan slåes til af *software*, uden man overhovedet ser det!