Avatar billede p2 Nybegynder
11. oktober 2002 - 01:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Partition Magic

Hej. Jeg vil gerne have lavet et nyt drev med PM, hvor mine dokumenter osv. skal ligge. Hvis jeg opretter en partition med PM, og formaterer C: og geninstallerer Windows XP, går min "backup" patrition så også tabt, eller er den der, efter formatering/re-install?
Avatar billede brandrup Nybegynder
11. oktober 2002 - 01:58 #1
Hej igen, med PM kan ændre størelsen på partitionerne, og hvis alt går vel ske der ikke noget med data. på det frie område kan PM lave en ny partition (det kan være det tager hele natten, alt efter hvor mange opgaver PM skal udfører men det har virket fint for mig)
Avatar billede brandrup Nybegynder
11. oktober 2002 - 01:59 #2
PM klarer selv det med formatering forresten
Avatar billede splatpack Nybegynder
11. oktober 2002 - 01:59 #3
Den er der stadig hvis du har lavet en partition med PM, ingen problemer
Avatar billede p2 Nybegynder
11. oktober 2002 - 02:03 #4
Det jeg funderer over er, at når jeg formaterer C:, så SLETTER jeg jo faktisk programmet...! Men det går altså ikke udover mit nye drev?
Avatar billede splatpack Nybegynder
11. oktober 2002 - 02:07 #5
nej der sker ikke noget
Avatar billede brandrup Nybegynder
11. oktober 2002 - 02:12 #6
Du skal bare lade PM klare det, ikke noget med at formatere i windows eller dos...:)
Det der sker er, at PM flytter rundt på dine data (hvis du ændre størrelse på partitioner) og ændre dine tables.
Avatar billede p2 Nybegynder
11. oktober 2002 - 02:14 #7
Jeg forstår ikke hvordan PM kan formaterer Windows for mig...!

1. Jeg opretter et ekster drev på 20GB (E:)
2. Jeg booter op med min Win-cd, og formaterer/geninstallerer på C:
3. Når jeg går ind i Windows for 1. gang, er E: der stadig, med alle mine filer på.

Sådan skal det fungere. OK?
Avatar billede p2 Nybegynder
11. oktober 2002 - 02:14 #8
(undskyld ordkløveriet, men jeg vil gerne være 100% sikker!)
Avatar billede brandrup Nybegynder
11. oktober 2002 - 02:24 #9
Jeg tror lige vi skal bruge nogle flere oplysninger.

Hvor stor er din HD?
Hvor mange partitioner har du?
Hvor mange vil du have?
Hvilken størrelse skal de have?
Hvor meget data har du, du gerne vil beholde?
Hvor ligger Windows nu?
Avatar billede p2 Nybegynder
11. oktober 2002 - 02:31 #10
1: 80 GB
2: 2 - en til Windows og en til dokumenter/filer/backup (når jeg formaterer Windows)
3: C: 60 / E: 20
4: Det skifter, men lige nu er der ca. 2-3 GB
5: På C:
Avatar billede brandrup Nybegynder
11. oktober 2002 - 02:38 #11
Hvorfor vil du kalde dem c: og e:?

Du svarrede ikke på hvor mange du har nu, men hvis du har en, så kan du blot dele den op i to, kopiere det du vil gemme derhed hvor du vil gemme det, og hvis du vil installere win igen kan du gøre det på den anden partition efter du har formateret den
Avatar billede kraka Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:00 #12
Det er da fordi hans CD/dvd har bogstavet D nu !
Avatar billede splatpack Nybegynder
11. oktober 2002 - 22:31 #13
Det kan da være fu... ligemeget der er jo kun 5 points. Du laver bare en partition på feks 20 GB, og flytter dine backupfiler overpå, og derefter formatere du c drevet. geninstallere, henter dine backup tilbage. det virker fint og som jeg har skrevet før så sker der IKKE noget.