Avatar billede ravnborg Nybegynder
10. oktober 2002 - 16:11 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Hvem sender mig emails?

Er det muligt at spore hvor en email kommer fra?

Jeg får jævntlig emails med med reklamer eller virus, hvor afsenderen er en email der ikke findes eller mig selv!!

Jeg vil frygtelig gerne vide hvem der sender dem!
Avatar billede kmx Nybegynder
10. oktober 2002 - 16:15 #1
I Outlook Expr.
Højreklik og vælg proporties
Vælg details
Led efter "From:"
Nogle vira kan dog også spoofe det felt, og så er der ikke så meget at gøre.
Avatar billede kmx Nybegynder
10. oktober 2002 - 16:15 #2
Og det skulle have været et svar...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. oktober 2002 - 00:12 #3
Selv om du kan se hvem det er som sender dig disse mail, kan du ikke være sikker på at det er den person som har sendt dig mail. I hvert tilfælde ikke når der er tale om virus. De virus som florerer kan sætte en vilkårlig afsender på. Du kan modtage en virusmail, hvor der står at afsenderen er navnet på en du kender. Du kontakter personen, og han/hun har aldrig sendt dig denne mail. Det er virussen som har fundet din mailadresse i et eller andet adressekartotek, og derefter sendt den til dig under dække af andet afsendernavn.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2002 - 06:05 #4
Enhver person kan ændre From: feltet i en email. I headeren kan man typisk se hvilken servere mailen har været i gennem, men der er begrænset hvad man kan bruge det til.

Det mest fornuftige er nok at melde misbruget til din udbyder, og installere noget spam filter i dit email program.
Avatar billede 1409 Praktikant
12. oktober 2002 - 01:04 #5
Jeg bruger hverken Outlook ell. Outlook Express.
Derimod bruger jeg Netscape Mail, og i det kan man faktisk godt se hvem mail'en kommer fra. Om man kan det i andre Email-pr.(Pegasus etc.) aner jeg ikke.

"From:" er som nævnt uinteressant, da mange vira kan spoofe det.
I NS Mail kan man dog også se "Return-Path:", og den bliver ikke spoofe't!
I de vira, som jeg får tilsendt, er de to adresser i øvrigt kun meget(!) sjældent ens....
Avatar billede ravnborg Nybegynder
12. oktober 2002 - 10:12 #6
Mange af de emails jeg får er reklame emails alt fra porno til køb af aktier, webhotel og biler!!

Tit er modtager adressen slet ikke min!

Jeg ved at der findes et program som kan følge ip nummerer hvis nogle bliver fanget i ens firewall. Findes der ikke et program der kan det samme med emails??
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
12. oktober 2002 - 10:16 #7
så prop dem på spam-listen (hvilket program har du egentligt??)
Avatar billede ravnborg Nybegynder
12. oktober 2002 - 13:13 #8
Jeg bruger Outlook
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
12. oktober 2002 - 17:58 #9
ok.. så kan du bare proppe dem på SPAM-listen i outlook.. - eller den hedder vidst 'Uønsket mail' med et fint ord :D
Avatar billede rathan Nybegynder
11. november 2002 - 10:49 #10
Hmmm... jeg ved godt dette ikke er mit forum, men er det ikke muligt at tilbage sende sådanne mails så vedkommende få dem tilbage i hovdet igen??

/rathan
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
11. november 2002 - 16:45 #11
ikke hvis du ikke ved hvem afsenderen er! - hvis der fx. står det er fra mailserveren 'mail.eksperten.dk' fx. sender den jo bare tilbage til den...