Avatar billede dickduck Nybegynder
10. oktober 2002 - 14:07 Der er 1 kommentar

Raid + normal ide disk

Hej.
Jeg har et problem med min Fastrack raid controller, controlleren er onboeard og fungerer fint efter hensigten med et array på mine 2 primære diske. Der sidder en disk på hver sin raid controller. CD-ROM drev har jeg så sluttet til på en af de normale controllere, det fungerer også fint og jeg kan boote fra det. Nu kommer så problemet, når jeg sætter en ekstra disk på en af de normale ide controllere så kan jeg ikke længere boote fra raid controllerne. Jeg tror selv at den forsøger at boote fra den disk der sidder på de normale controllere, den har intet system på og skal heller ikke have det, den er kun lager disk. Jeg har prøvet at skifte hvilken disk den skal boote fra i bios og jeg har prøvet at sætte den til slave, men intet hjælper.
Hlp Plz
Avatar billede danielks Nybegynder
01. februar 2003 - 11:05 #1
RAID er ikke lavet til at køre primær....

Det samme problem opstår ved SCSI diske....

RAID er lavet til lager diske.... og du vil opleve bedst performance med OS'et på din IDE...