Avatar billede poco Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med rettigheder mellem php, mySQL og Windows 2000 Pro

jeg har lige installeret mysql på min Apache webserver med php og mySQL

Når jeg submitter noget data fra en form (skrevet i php) fra min webserver, er det som om variablen forbliver blank og intet bliver gemt i databasen...

mySQL kommendoen er rigtig, da jeg har prøvet samme kommando i mySQL og det virker som det skal.

Jeg har det samme problem hvis jeg prøver at gemme noget i en txt-fil fra et php-script.

Jeg har ligeledes problemer med at få udtrækkene til at vise det rigtige på en hjemmeside.

Min fornemmelse er efter flere geninstalleringer at det måske er et windows-sikkerheds-spørgsmål, da server og php kører uden problemer så længe jeg ikke skal gemme noget...
Avatar billede nemesis Nybegynder
10. oktober 2002 - 15:10 #1
Det er fordi dine variabler ikke er globale.

Prøv denne i din htacces fil

php_flag register_globals ONfl
Avatar billede poco Nybegynder
19. oktober 2002 - 12:31 #2
hehe, jeg flyttede alt sammen over på samme harddisk, og så duede det?!?!

...det er ikke alt man skal tænke over
Avatar billede poco Nybegynder
19. oktober 2002 - 12:32 #3
løst