Avatar billede help_help Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:42 Der er 17 kommentarer

Backup af access database

Jeg har et spørgsmål. Hvis et system skulle gå ned laver Access en backup af databasen....er der mulighed for det ?
Hvordan kan man sikre det ?
Avatar billede terry Ekspert
10. oktober 2002 - 13:49 #1
Access CAN NOT make a backup, you have to do thiis yourself.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:59 #2
Har du delt din database i en tabel del og resten. Kan du få access til det via nogle dos komandoer. Problemet er der ikke må være tabeller åbne. Så din velkomst form åbner uden tabel, der går du i dine former eller til knappen bakop.
Henrik
Avatar billede help_help Nybegynder
10. oktober 2002 - 14:02 #3
ok, et ander access problem er at
Jeg bruger formatet (predefineret)Short date som dato type i min access tabel.
Med dansk sprog ser det sådan ud: ex, 09-10-2002
med engelsk sprog ser det sådan ud: ex, 09/10/2002
i mit program behandler jeg dato og sætter bl.a. selv "-" ind mellem dag og måned og år.
Derfor er det lidt problematisk at databasens short date ændres også når sprog ændres på computeren. Kan jeg så selv definere en dato type med "-" i tabellen.
Hvordan gøres dette: måske: DD-MM-YYYY  i input mask ??
Avatar billede henrik13 Nybegynder
10. oktober 2002 - 14:05 #4
Det med datoer ved jeg inted om.
Vh Henrik
Avatar billede terry Ekspert
10. oktober 2002 - 14:07 #5
The date is NOT stored in the dB with - or /
Th eregional settings will define how the date is accepted and displayed if you use the input mask and format.
Avatar billede moses Praktikant
10. oktober 2002 - 14:30 #6
What is this "erectional" setting - or !?!?  :-)
Avatar billede help_help Nybegynder
10. oktober 2002 - 14:30 #7
So in which format is date stored in the database ?
am i getting it right; input mast is not equal to what is stored in the database??
Avatar billede terry Ekspert
10. oktober 2002 - 14:36 #8
The data is stored as a number of some sort, and you will get to see it depending on your regional settings.
Dates are ALWAYS a problem in applications and even IF you defined an input mask you can NOT be sure that what gets written to the dB is what you expected.

for example what is this date 01-02-02?
Is it 1 Feb. or 2 Jan.?
But your input mask would accept it!
Avatar billede mugs Novice
10. oktober 2002 - 14:59 #9
Den eneste måde, hvorpå du kan ændre datofeltets udseende er, ved at ændre formatet til f.eks:

dd-mm-åååå (engelske versioner: dddd-mm-yyyy)

som returnerer f.eks 10-10-2002 for 10 OKT 2002

Men det ændrer ikke det lagrede som terry påpeger
Avatar billede terry Ekspert
10. oktober 2002 - 17:29 #10
help help>Now you got answer for ALL three questions and used your first 300 points any chance of you sharing them with us?
Avatar billede help_help Nybegynder
11. oktober 2002 - 16:26 #11
I dont have many points left and i still have many questions...
so could u please help solving my next problem; its an XP PROF help, so look in that folder the title is: "XP PROF read-only folders" something like that :)
Avatar billede terry Ekspert
11. oktober 2002 - 21:00 #12
help help>You should give LESS points for the questions you are placing that way you wouldnt run out so quickly!
Even so, IF your happy with the answer(s) then you should accpet them.
Avatar billede terry Ekspert
14. oktober 2002 - 14:06 #13
help help are you going to respond to this and the other question?
You have three questions open, you should accept these answers to close them.
Please respond!
Avatar billede terry Ekspert
15. oktober 2002 - 10:40 #14
help help>You have received your help, now it stime to pay up! Please respond to this OR I will have to get in touch with ADMIN.
Avatar billede terry Ekspert
17. oktober 2002 - 19:45 #15
help help>dont expect to get help in future, and any user NOT having an account for a ? period of time isnt going to get help either, unless you pay up first :o)
Avatar billede mugs Novice
17. oktober 2002 - 19:48 #16
Agree with terry. help help er reported to anmid.
Avatar billede terry Ekspert
08. december 2002 - 12:34 #17
help help you have enough points to answer this question