Avatar billede dallas16 Nybegynder
09. oktober 2002 - 23:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Compaq Armada 3500

Nu prøver jeg at oprette mit spørgsmål igen....

Jeg har en ældre bærbar notebook (Armada 3500)
Den er fuldstændig tom, altså formatteret for nyligt.
Problmet er nu at der i disse modeller intet cd-drev er. Jeg har så anskaffet mig et mobilt Cd-drev.

Jeg kan ikke få denne Notebook til at finde mit Cd-rom drev som sidder på com-porten.

Jeg booter den jo op på en diskettet...
Så har jeg kørt en a:\sys c: således at jeg i det mindste kan boote på harddisken.

Mit CD-rom drev kan jeg ikke finde driveren til....
Kan nogen hjælpe ?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
10. oktober 2002 - 08:24 #1
Hvis du fortæller hvad dit CD-rom drev hedder, ville det være nemmere at fortælle dig hvor du kan finde driveren.
Avatar billede the_wurm Nybegynder
10. oktober 2002 - 08:50 #2
har du husket at aktiver det i dit cdrom-drev i biosen.hele tiden ...!!!
Avatar billede dallas16 Nybegynder
10. oktober 2002 - 12:59 #3
Jeg kan ikke komme i BIOS, hvorfor ved jeg ikke ?
Ligegyldigt hvad jeg trykker på under opstart, sker der intet !
Avatar billede the_wurm Nybegynder
13. oktober 2002 - 22:13 #4
det er nok der dit problem ligger ville jeg tro.. for det lyder meget mærkeligt. hvis du ikke kan komme ind i din bios!
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
13. oktober 2002 - 22:15 #5
På armada plejer det at være F8 eller F12 for at komme i BIOS. Det skal være mens du ser Compaq logo.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
23. oktober 2002 - 10:14 #6
Du skriver at dit CD-rom drev kører via COM-porten, så er jeg ret sikker på at du skal have et styresystem på maskinen først, hvor du kan installere driverne til dit drev. Du får aldrig kontakt med et CD-drev på COMporten, gennem din F10 menu.