Avatar billede funkystuff Nybegynder
09. oktober 2002 - 22:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny køler der fryser?!?

Ja, det handler om jeg lige har installeret ny køler på mit GF4 Ti4400 (Thermaltake). Jeg har prøvet at OC lidt, men selv når den ikke er OC, fryser den i 3DMark, og altid i "High Polygon test".

Jeg har også installeret ny CPU-køler, men den kan jeg jo se ikke bliver for varm.

Det hele bruger jo mere strøm, kan det være det? Desuden har jeg læst at man kan skifte mellem 6V og 12V på GFX-køleren, hvordan gør man det?
Avatar billede peet-49 Novice
10. oktober 2002 - 08:18 #1
Hent den sidste nye opdatering til kortet.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
10. oktober 2002 - 08:39 #2
Jeg bruger detonator 40.72
Avatar billede peet-49 Novice
10. oktober 2002 - 08:58 #3
det kan være skærmopsætningen, der gør det, tjek om Hz og refressrate passer til din skærm. Hvis den kører højere i frekvens end skærmen kan klare, har du et problem, skærmen kan endda "gå" ved det.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
10. oktober 2002 - 10:57 #4
Jeg har sat kølerhastigheden (TT Silent Storm)op på CPU'en. Nu kører den stabilt. Bliver CPU'en ustabil ved højere temperaturer? Eller kan det være hastigheds-regulatoren der "ødelægger" strømmen til GFX-køler mv.? De sidder liger efter hinanden på strømkablet.
Avatar billede peet-49 Novice
10. oktober 2002 - 13:24 #5
Normalt bliver systemet ikke ustabilt før det kommer over 70 grader for AMD, og 60 grader for Intel. Det kan være di PSU, der ikke leverer den fornødne power.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
10. oktober 2002 - 16:20 #6
Jeg frygtede det lidt. Hvordan kan jeg finde ud af det? Det er i øvrigt en 300W.
Avatar billede alfred Nybegynder
10. oktober 2002 - 16:41 #7
Ny køler der fryser?!? Ja, hvad havde du tænkt dig? At den skulle svede *gg*

: ) Alfred
Avatar billede peet-49 Novice
10. oktober 2002 - 20:41 #8
Når du har kørt et stykke tid, kan du genstarte systemet, og gentagne gange trykke på DEL knappen, så kommer du i bios, der kan du se temperaturen på henholdsvis bundkort og CPU, du skal se under Hardware Monitor Page.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
11. oktober 2002 - 23:29 #9
Jeg har monteret køleren igen, med noget mindre kølepasta. Så faldt temperaturen 10 grader og nu kører den stabilt. Så har jeg lært det.
Point alligevel...
Avatar billede peet-49 Novice
12. oktober 2002 - 08:47 #10
Takker.