Avatar billede bjayokei Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til oprettelse af FTP...

Hey

Er her en venlig sjæl der har lyst/tid til at hjælpe mig med at oprette en ftp..?

Jeg er ikke helt sikkert på at det kan lade sig gøre..!

Specs:

Win 2000
TDC Proaccess 1024/256

En ting ved jeg!
Når jeg prøver 192.168.1.1 - Siden kan ikke vises..! :(

Men jeg håber jeg kan få ordnet lidt iaften.!

-bjay
Avatar billede bjayokei Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:44 #1
Jeg vender tilbage om en halv times tid...!
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. oktober 2002 - 20:19 #2
Du har flere muligheder

Du kan sætte IIS op til at køre FTP server. Der er mange der ikke bryder sig om IIS som ftp, prøv dig frem

Du kan downloade en gratis løsning f.eks. hos www.argosoft.com og så sætte den op.

Du skal være opmærksom på at ftp giver dårlig sikkerhed og at du åbner for et sturt hul som de fleste hackere kan ydnytte, faktisk selvom du har firewall på
Avatar billede bjayokei Nybegynder
09. oktober 2002 - 20:32 #3
Ja, det dur ikke at min puter bliver en "indkøbscentral"...
skidt skidt!

Hvor stort er det hul??.:)
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. oktober 2002 - 20:42 #4
Det er potentielt kæmpe stort, da ftp ptotokollen er gammen og uden idnbygget sikkerhed. Nor brugere tilgår n ftp server sendes alle password og brugernavne i klart sprog lige til at opfange og udnytte, derudover har de fleste ftp servere andre huller der kan udnyttes. Største parten af de indbrud der sker sekr gennem ftp mail eller web servere.

Problemet bliver lidt mindre hvis du har en firewall med dmz og placere disse usikre tjenesrer i dmz
Avatar billede bjayokei Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:00 #5
Ikke så godt!

Er der en anden mulighed jeg kan formidle mine filer ud på nettet udover ftp så?...
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. oktober 2002 - 21:09 #6
FTP er bekvemt for både dig og for brugerne. FTP kal laves mere sikkert mes ssl kryptering også kaldet SFTP. Du kan også anvende VPN, men det kræver en VPN firewall og klienter hos brugerne, du kan så bruge ftp eller fildeling gen vpn tunlen.

p2p programmerne er også en mulighed, men de giver også sikkerhedsproblemer.

En mulighed jer selv har overvejet, er at købe en USB nøglering, placere ftp serveren på denne, fpeks. linuxbaseret og så kun have denne tilsluttet min pc når der er brug for det og jeg selv sidder foran skærmen og overvåger.

Sikkerhed er ofte lidt besværligt, men desværre nødvendigt
Avatar billede bjayokei Nybegynder
09. oktober 2002 - 21:25 #7
p2p - sikkerhedsprobl. hvilke..?

USB nøglering? kender jeg ikke!!

Ja, eller også kunne jeg vel sætte en seperat Pc'er op kun som ftp..!
Men så kan der vel også opstå probl når jeg skal lægge nye filer fra min "HovedPC" til min "ftpPC"...!
Avatar billede bjayokei Nybegynder
10. oktober 2002 - 17:15 #8
Sker ikke mere her vel..!