Avatar billede bosse88 Nybegynder
09. oktober 2002 - 16:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ny hd = slowdown hvad er der galt?

Min computer er i korte træk således:
1800+ AMD Athlon XP
256 pc2100 DDR ram
40 gb Maxtor D740X
16x dvd drev (48x cd læsning)
Geforce 4 Titanium 4600
Soundblaster 1024

Problemskaberen:
IBM Deskstar 41gb (mistede en disk og sendte den til holland og jeg har nu fået en ny)

Hvad har jeg gjort?
Jeg har kigget på jumper indstillingerne på min Maxtor D740x HD på nettet da den ikke havd et klistermærke med de informationer på.

HD opsætning:
Maxtor D740x 41GB: Device 0 Master
IBM Deskstar 41GB: Device 1 Slave

Computeren viser IBM disken korrekt i BIOS. Jeg kan lave om på partitionerne i windows, jeg har sat den som master og installeret Debian Linux 3.0 på den (det er disse partitioner der er slettet nu, slettet fra windows XP)

Hvad ligger på harddiskene?
--Maxtor D740X:
Windows XP Fat32 (29 GB)
Linux Mandrake 9.0 (ca. 10 GB)
Linux Swap partition (ca. 512 mb)
--IBM Deskstar:
Tom disk.

Jeg kan starte Windows XP op men jeg tror noget konflikter med noget andet hardware for det tager et år at starte op og lyden "hakker" det samme gør grafikken i BattleField 1942 og det plejer det ikke (heller ikke i går) Og da slet ikke når man tænker på at jeg kører spillet med et Geforce 4 Titanium 4600. Når linux mandrake starter op tager det ligeledes et år, den stopper med en fejl. Noget med IRQ 7 vist er optaget eller noget. Jeg genstarter lige og skriver så beskeden når jeg har set den igen, indtil da må i mere en gerne fortælle mig hvad jeg skal gøre...!
Avatar billede bosse88 Nybegynder
09. oktober 2002 - 17:50 #1
ahhh kom nu! Jeg har da beskrevet alt der akn beskrives
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2002 - 17:59 #2
skal det forstås således at det først er efter du har installeret din nye harddisk problemet er opstået ??
af hensyn til Mandrake - har Maxtor hele tiden været /dev/hda ??
Avatar billede bosse88 Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:27 #3
maxtor har hele tiden været /dev/hda.

Og ja problemet er først opstået da jeg smed IBM harddisken ind, jeg kan tage den ud og alt fungerer perfekt. Jeg kan tage Maxtor disken ud og sætte IBM til master og alt virker perfekt.
Avatar billede bosse88 Nybegynder
10. november 2002 - 22:50 #4
Siden ingen har kommet med et svar trækker jeg mine points tilbage, jeg fik af vide af en ven (outside eksperten.dk) at IBM diske har det med at skae slowdowns MEDMINDRE de er sat til master. Wierd discs...