Avatar billede cute_dude Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:51 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Rewritable Cd'er?

Kan man både bruge almindelige R-CD'er og RW-CD'er i en RW-brænder?

l8r!
Avatar billede vardepigen Praktikant
09. oktober 2002 - 12:56 #1
Avatar billede md_craig Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:07 #2
I en RW brænder: JA
I en R  Brænder: NEJ

så simpelt så simpelt, da RW betegner at du kan bruge RW skiver i din brænder, og i en brænder kan der altid benyttes R skiver, der er dog en forslæl i hvor hurgtigt du kan brænde på RW og bare R skiver...

16X er Max for en RW skive
48x er Max for en R  skive

uden at blande emnet om hvad skiverne kan holde til ind i det...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2002 - 13:10 #3
Ja det kan du. En RW-brænder er også en alm. brænder, så det kan man sagtens.

md_craig> kan du give et eksempel på en brænder der KUN er RW?
Avatar billede gizp Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:12 #4
CD-R står for Writable og betyder at du kun skrive på den en gang
CD-RW står for ReWritable og betyder du kan bruge dem mere end en gang.

Så en RW brænder kan derfor slette inholdet på en RW-CD. Og kan også bruges til at brænde CD-R på men de kan kun bruges en gang
Avatar billede cute_dude Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:13 #5
vardepigen var hurtigst, men md_craig gav det bedste svar så i får lov at dele :). (Alle 15 point vildt hva')
Avatar billede md_craig Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:17 #6
john_stigers >>> mener du ikke om jeg kan give et eksempel på en brænder der kun kan skrive på R skiver... ikke RW ???

for det kan jeg godt, min gamle PlexWriter 4X SCSI var fx kun en R-Brænder...
Avatar billede cute_dude Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:20 #7
Ja min brænder derhjemme (ikke den jeg omtaler her) kan heller ikke tage RW-skiver
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2002 - 13:22 #8
Nej, jeg mener RW-brænder. Det er ikke R-brænder cute_dude spørger om.
Avatar billede md_craig Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:25 #9
john_stigers >>> jamen det her jeg da ikke sagt der fantes....

jeg skriver netop at du ALTID kan benytte R-skiver i en brænder uanset hvad...

Citat : ""der altid benyttes R skiver""
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2002 - 13:25 #10
hmmm... jeg sover vist - sorry :)
Avatar billede md_craig Nybegynder
09. oktober 2002 - 13:27 #11
NP... ;o)...