Avatar billede sunlight Nybegynder
09. oktober 2002 - 12:47 Der er 7 kommentarer

Netværk i Win XP

Jeg har et netværk mellem to maskiner som begge køre på win XP Pro, men netværket køre langtsomt, så hvad kan være galt...???
Jeg har installeret klient program, fil & udskriftsdeling, driver til netværksovervågning, NW Link til netbios & ipx/spx & tcp/ip. Så hvad kan problemmet være...???
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:51 #1
prøv kun med betbios eller ipx
Avatar billede oddj0b Nybegynder
09. oktober 2002 - 18:52 #2
Har du husket at give, din TCP/IP en adr. et godt eksempel ville være at den første skal have 192.168.0.1 og den næste 192.168.0.2.
Bagefter ville det være en god ide at sørge for at din NWLINK IPX/SPX skal have samme rammetype som er 802,3.
Ellers er det godt at køre den guide på begge computere, den er virkelig god, men kun MS god.
Avatar billede sunlight Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:08 #3
Jeg kan da ikke give min tco/ip en ip adresse for så virker internettet ikke... eller hvad...???
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:19 #4
du skal køre dhcp som du sikkert allerede gør dvs maskinen henter en ip adresse fra routeren

instaler ipx eller netbios og du får hul igennem
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:21 #5
hvad router har du
Avatar billede sunstorm Nybegynder
11. oktober 2002 - 10:08 #6
Prøv at slette din netbios
Avatar billede mr.mox Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:59 #7
Prøv at gå ind i "netværksforbindelser" og kør guiden. Sørger for alle opsætninger normalt.