Avatar billede ccosit Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:33 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Varme

Jeg har en XP 1900+ med en silent viking køler. Når den ikke har noget at lave er CPU'en ca. 45 C. Hvis jeg så spiller 1 times tid er den mellem 60 og 65 C. Er det normalt?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:34 #1
Ja, ganske normalt :)
Avatar billede ccosit Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:34 #2
Nogle siger at den er alt for varm og at CPU'en ikke vil holde så længe hvis ikke den kommer længere ned i temp.!
Avatar billede bongobride Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:35 #3
jepz
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:35 #4
En AMD kan klare helt op til 85-90 grader, så mon ? :D
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:35 #5
Tip: Køb Intel !
Avatar billede djeclemen Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:36 #6
lad mig gætte du har et asus bundkort?
Avatar billede ccosit Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:36 #7
point til angel_seraphiel, var først på banen...takker
Avatar billede ccosit Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:36 #8
nej faktisk så har jeg et MSI :-)
Avatar billede bongobride Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:36 #9
Når man tænker på at det er en 1900, så syns jeg da at det er en udemærket temperatur.
Men som ccosit skriver, jo højere varme, jo lavere levetid
Avatar billede djeclemen Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:37 #10
syntes ikke det lyder normalt med en sååå varm cpu, hvad har du af flow i kabinetet (red: intet)

prøv og sæt 1-2 blæsere i fronten af dit kabinet der puster indaf og 1-2 bag i der suger udaf.. så føres der kold luft indforbi cpuen og den vil kunne ånde..!
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:37 #11
bongobride - Selvfølgelig, men 60 grader.. Det er ikke noget at pive over ;)
Avatar billede ccosit Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:38 #12
hmmm, efter min mening kan det ikke betale sig at købe Intel...det koster jo bare ekstra for ingenting ;)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:38 #13
hmm min 2000+ clocket til 2200+ er da kun 38grader  bongo
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:38 #14
dejclemen - Hvis man har muligheden for det i sit kabinet er det helt genialt :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:38 #15
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/08/02/0313697

"Mange AMD-ejere synes også unødigt bekymrede over ofte høje cpu-temperaturer. Dette er der dog absolut ingen grund til at være, medmindre ustabilitet forekommer. Athlon XP cpu'er kan sagtens fungere upåklageligt ved temperaturer på mellem 70 og 85 grader. Dette har vi testet i fuldstændig tillukket kabinet, hvor 26 dBA 2600rpm Pabstblæseren på Alpha 8045T via Zalman Fanmate var kørt hele ned på ca. 1000rpm (over flere måneder). Cpu'en (Athlon XP 1800+) nåede ofte op i nærheden af 80 grader i krævende 3D-spil, men PC'en var fuldstændig stabil (Asus A7V333 KT333 bundkort). Athlon XP cpu'er er designet til at kunne klare op til max. 90-95 grader, mens P4 kan klare op til ca. 70 grader. Derfor skal Athlon XP ikke sammenlignes med Intel cpu'er, og cputemperaturer på under ca. 80 grader bør ikke være årsag til bekymring, såfremt PC'en er stabil."
Avatar billede ccosit Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:38 #16
der er intet flow i kab. har kun pillet den ene side af...
Avatar billede djeclemen Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:39 #17
ja selvfølig skal man også have pladsen til det i kabinetet, med i de fleste kabineter idag, kan man godt sætte 1 blæser i foran og 1 bagi
Avatar billede djeclemen Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:41 #18
hvis den højre temp, gør din comp ustabil eller den genere dig, så køb 2 blæsere og smid en i foran og en i bagi.
men hvis det ikke gør så bare vær lige glad
Avatar billede ccosit Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:41 #19
jeg har dog et problem og det er at den ind i mellem genstarter uden varsel...lidt besynderligt...men har det noget med varmen at gøre monstro.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:43 #20
ccosit => det med genstart kan være vedr temp, men ligeså meget med dit styresystem (hvis du køre Windows 2000 eller Windows XP, da de genstarter hvis de får en blå skærm)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:43 #21
kan have noget med varmen og gøre, men kan også have noget og gøre med for lydt strøm.. hvor mange watt er din psu på?
Avatar billede ccosit Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:45 #22
jamen der kommer hurtigt en blå skærm og så vupti...genstart, jeg køre w2k!
Avatar billede ccosit Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:46 #23
psu er 300w.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:47 #24
hmm burde ik være strømmen så, kan sagtens være varmen
Avatar billede ccosit Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:48 #25
nu skal det så lige siges at jeg ikke har brugt kølepasta, men kan det hjælpe..
Avatar billede djeclemen Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:50 #26
ja tag og smør et tyndt lag kølepasta på kerne (den lille 2x2cm inde i midten af cpuen") det burde sænke tempen,
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:51 #27
ccosit => check din event log
kontrolpanl => administrative tools => event viewer
kig onkring de tidspunkter den genstarter, hvad den skriver..

Win2K og WinXP laver en event log hvergang der sker noget på PC'en, og den kan normalt sige hvad fejlen er..

sker det når du går noget bestemt? (åbner en mappe, spiller et spil?)