Avatar billede jrknudsen Nybegynder
26. september 2000 - 09:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved forsøg på at logge på domæneserveren.

Vi har en 15 computere i et netværk, alle med fast ip. 8 af disse computere er fuldstændig ens. Men nogle af computerne har problemer med at logge på NT-Domænet. Serveren er opsat \"pr. seat\".
Det underlige er at det ofte er de samme computere der ikke kan logge på. Selve netværket virker fint, men ligemeget hvilket brugernavn giver den denne fejlbesked:

Microsoft-netværk:
Der var ingen domæneserver tilgænglig til at kontrollere adgangskoden. Du har muligvis ikke adgang til alle netværksressourcerne.

Det er kun de 2-3 computere der giver denne fejl-besked, men nogengange logger de på helt uden problemer.
HJÆLP SØGES!
Avatar billede jrknudsen Nybegynder
26. september 2000 - 09:03 #1
Virker lidt som om der er samme problem som i \"fejl under logon\" spørgsmållet.
Avatar billede hatecaps Nybegynder
26. september 2000 - 09:46 #2
da jeg begyndte at arbejde med NT havde jeg samme problem et stykke tid, indtil jeg fandt ud af følgende forudsætninger for at logge ind.

Hub\'en er tændt (helst før den maskine du logger på med)

Serveren er tændt og er færdig med sin opstart FØR du starter den maskine du vil logge på med.

På den maskine du vil logge på med trykker fu først Ctrl+Alt+Del EFTER at hånden på login-billedet har bevæget sig (først da er alle netværk-relevante drivere ladet).

Hvis f.eks de 2-3 maskienr du har problemer med er ældre/langsommere end de andre, kunne det jo være at du på dem logger på for hurtigt.
Avatar billede jrknudsen Nybegynder
26. september 2000 - 09:55 #3
Serveren og hubben står altid tændt. Maskinernerne vi logger på med er Win98 SE.
Maskinerne har precis samme hardware, men det er kun 2-3 af dem der er problemer med.
Avatar billede jrknudsen Nybegynder
26. september 2000 - 12:32 #4
Har fundet fejlen, det var IPX protokollen der ikke virkede, når vi kun bruger Netbui virker alt perfekt..
Ellers tak for hjælpen
Avatar billede kdn Nybegynder
27. september 2000 - 07:51 #5
Hvorfor har du tildelt hver PC en fast IP-adresse, når du bruger IPX og NetBui.
Det vil sige at du har haft alle tre protokoller installeret.
Hvorfor ikke bare nøjes med TCP/IP ???

//kdn
Avatar billede jrknudsen Nybegynder
29. september 2000 - 10:26 #6
De kan alle nås ude fra internettet.
Avatar billede karstenh Nybegynder
03. december 2000 - 03:20 #7
netbeui er en ufattelig svinsk protokol.
Overvej at skift til kun at bruge TCP/IP.
Det problem du beskriver kan snildt være fordi der har været rod i IPX/SPX\'s rammetyper. Microsoft kan godt lide Automatisk, jeg kan godt lide 802.3. Hvis man skal køre IPX/SPX sparer det en for en masse sorg at fixere denne.
Avatar billede jrknudsen Nybegynder
05. marts 2001 - 11:34 #8
Efter skiftet til NetBEUI har vi ingen problemer haft... Kender godt problemet med IPX, men det var sat op til 802.3..
Avatar billede jrknudsen Nybegynder
05. marts 2001 - 11:35 #9
Har fundet ud af det.......