Avatar billede clausbp Nybegynder
07. oktober 2002 - 11:40 Der er 9 kommentarer

CPU forbrug

Når jeg benytter windows media player i XP skratter
lyden når jeg foretager andre handlinger på PC. Jeg
kan nu se, at lyder skratter når cpu forbruget når 90-100%

Min PC'er består af følgende:
1,8 ghz Northwood
128 MB RDram (ved det er i underkanten)
850E bundkort
PCI 32 mb grafikkort

Jeg har set hos en ven der har en P3 733 mhz med 128 md ram, hvor der ikke er nogen problemer cpu forbrug under XP og ved brug at mediaplayer.

Er det normalt at cpu bruges så meget og hvad kan det skyldes det. Der er ingen IRQ konflikter og alle lydkort har de nyeste drivere.

På forhånd tak.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. oktober 2002 - 11:46 #1
Som du selv siger så er det skørt at have 1,8 ghz og kun 128mb ram
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. oktober 2002 - 11:46 #2
prøv at downloade nemocodec pack...
hjælper sommetider....
Avatar billede djeclemen Nybegynder
07. oktober 2002 - 11:47 #3
hvilket lydkort har du?
Avatar billede clausbp Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:31 #4
Jeg prøver nemocodec. Tak.
Avatar billede clausbp Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:32 #5
Jeg har et Soundblaster live 5.1.

Men jeg tvivler på at det er dette kort, da jeg også har
problemet når jeg lydchippen på bundkortet.
Avatar billede clausbp Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:36 #6
Hvis der skørt, hvad bør man så have som min. af ram for at xp køre som den
skal?

Men bruger en 733mhz maskine færre ressourser end en 1,8 ghz?
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:10 #7
minimum 256, men 512 er da bedre :-)

nej det burde den ikke, men hvis han kører andet styre system osv..
Avatar billede skrewz Nybegynder
07. oktober 2002 - 20:23 #8
Løse stik?
Overgang på mobo?

:)
Avatar billede clausbp Nybegynder
13. oktober 2002 - 18:19 #9
Jeg har nu prøvet at deaktive driver til  mit ældre PCI Nvedia Riva TNT 64 kort 32mb, og det betyder så at musikken kan afspilles uden problemer!

Windows melder ikke om nogen IRQ problemer når driveren er aktiveret, men den deler resoucer med andre enheder som f.eks. raid controller mm.

Hvad skyldes det. Er bundkortet f.eks ikke optimeret til et grafikkort til PCI men AGP. Vil mine problemer være løst hvis jeg køber et AGP kort??? Er det sandsynligt? Håber i kan hjælpe.