Avatar billede edderkoppen Nybegynder
07. oktober 2002 - 10:28 Der er 10 kommentarer

TVCapture 98 w/VCR

Hejsa...

Jeg har et TV kort fra Avermedia (hjemmesiden findes ikke mere), som jeg gerne vil ha' til at virke under Windows XP Professional.

Umiddelbart har jeg fået opdateret driveren til kortet, men det program som fulgte med pakken, da jeg købtet kortet, virker ikke mere, da det kun kan køre Windows 95/98.

Jeg har været på nettet på deres hjemmeside, som ser ud til ikke at eksisterer mere, så kommer spørgsmålet...

1. Det program som fulgte med AverTV, kan man få noget lign. som virker til et TV-kort, og som selvfølgelig skal understøtte XP?

Hvis nogen ved hvor sådan et program findes vil jeg være taknemmelig for et link eller andet som kan gøre, at jeg igen kan se TV på min computer.

Tak.

René
Avatar billede katborg Praktikant
07. oktober 2002 - 11:48 #1
Da jeg første skulle installere XP, var der også nogle programmer der ikke virkede.

Jeg løste det ved at bruge "Kompatilitet" - Egenskaber for [filnavn]->Kompatilitet. Under Kompatilitetstilstand kan du kører programmet som om det var 96/98-ME/NT/W2000, måske det vil kunne løse dit problem ?
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. oktober 2002 - 11:49 #2
prøv at finde win2000 driver da de er xp kompatible (de siger at de ikke er men fortsæt aligevæl) hvis det ikke virker må du enten vænte på drivere eller købe et nyt tv kort....
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. oktober 2002 - 11:50 #3
men prøv at give os kortets navn det vile hjælpe meget...
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:02 #4
Kortets navn, tager som der står på æsken:

AverMedia
TVCapture98w/VCR

..mere står der ikke
Avatar billede charon_dk Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:23 #5
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:28 #6
De er såmænd prøvet... *S*
Avatar billede webdesigner Praktikant
07. oktober 2002 - 14:55 #7
også Win2K drivere???
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:05 #8
Jeps, nu mangler jeg bare programmet som normalt hedder AVTV98, så jeg kan se om det funker, har prøvet en NT4 installation af programmet, men det virker ikke...

Driveren ''ser'' ud til at virke, de står ihvertfald inden under hvad jeg har af Hardware, under lyd osv...
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
09. oktober 2002 - 00:56 #9
Så er problemet blevet løst, nu kan jeg både se TV, høre lyden, og se DVD på Windows XP.

Jeg tog kontakt til supporten, og de anbefalede at gå til denne side:

http://www.avermedia.com.tw/downloads.html

..og downloade den fil som hedder AverTV431, og vupti, så var den klar.

Takker for dem som har svaret mig, og jeg vil da en anden gang bruge dette gode forum.

Hermed lukker jeg denne tråd, og enden fik jo en god løsning... *GG*

Edderkoppen...
Avatar billede webdesigner Praktikant
10. oktober 2002 - 09:46 #10
ingen point ??