Avatar billede harry Nybegynder
06. oktober 2002 - 21:07 Der er 26 kommentarer

(ATI Readon 7500) & Mandrake v9.0 / Redhat v8.0?

Hej jeg har set på www.mandrake.com at mit grafikkort som er et (ATI Readon 7500) skulle virke med Mandrake v9.0! Men jeg kunne ikke få det til at virke :-( Så nu overvejer jeg om jeg skal downloade den nye Redhat v8.0? Jeg kan godt nok ikke se at mit grafikort skulle virke med Redhat v8.0 på deres hardware liste :-( Er der nogen der ved om Redhat v8.0 virker med mit grafikkort?

Mvh. Harry
Avatar billede mortenka Nybegynder
06. oktober 2002 - 21:12 #1
Det gør det - mit Radeon mobile 7500 virker i RedHat 7.3, så mon ikke også det virker i 8.0 :)

Nu ved jeg ikke hvro teknisk du er, men det springende punkt er, at du skal have XFree86 v. 4.2 - den kan du evt. hente selv, og så installere i Mandrake..
Avatar billede harry Nybegynder
06. oktober 2002 - 21:20 #2
Mortenka> Jeg har forsøgt med Redhat v7,3 det duede heller ikke! :-(
Avatar billede kornfreak Nybegynder
06. oktober 2002 - 21:26 #3
Mon ikke der er nogen mandrake rpm's for Xfree86 4.2 derude ?

Evt. på Mandrake updateting
Avatar billede harry Nybegynder
06. oktober 2002 - 21:34 #4
Kornfreak> Mandrake v9.0 køer jo netop med den siste nye Xfree86! :-)
Så måske skulle jeg baer droppe Linux igen?
Det er da bilger end at købe et nyt grafikkort :-(
Avatar billede kornfreak Nybegynder
06. oktober 2002 - 21:44 #5
jeg tror ik på det er umuligt at få det til at virke.

Lad mig lige prøve, hvad vil "ikke få det til at virke" sige? ..kommer der nogen fejl, er der performance problemer, eller hvad er det ?
Avatar billede mortenka Nybegynder
06. oktober 2002 - 21:56 #6
Det lyder MEGET underligt, at det ikke virker under Redhat - jeg har INTET gjort for at få det til at virke - blot trykket "ok", da kortet blev autodetected..

Og som kornfreak spørger: hvad sker der helt præcist/ hvilke fejl får du?
Avatar billede harry Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:33 #7
Mortenka> Jeg kan ikke huske hvad det er for en fejl mælling jeg får
jeg fik desvæer ikke den skreven ned! :-(
Men jeg kommer alså så langt som til at vælje hvad for et grafikkort
jeg vil bruge og så går der ged i det! :-(
Der var ikke nogen problemer da jeg hade et (Matrox G450) kort! :-(

Jeg ved så baer ikke om jeg tør at begønde at downloade (Redhat v8.0) og
prøve med den da det jo både er en ældrer version af både Xfree86 og en ældrer version af kernen end det er tilfælet med (Mandrake v9.0)?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
06. oktober 2002 - 23:38 #8
Nåå...men vælg det kort du skal vælge, opløsning osv, og lad vær med at teste opløsningen, det fejler som regel, gennemfør installationen og reboot, i 99% af tilfælderne så virker det.
Avatar billede harry Nybegynder
07. oktober 2002 - 00:06 #9
Kornfreak> Ok det vil jeg da prøve! :-) Det var netop også der jeg skulle
teste at det ikke virkede :-(
Jeg venner tilbage når jeg har prøvet det!

Mvh. Harry
Avatar billede kornfreak Nybegynder
07. oktober 2002 - 00:19 #10
Hehe ..det sker for mig hvergang jeg prøver det test skidt, iøvrigt er det jo også lidt nemmere at debugge når du har fået installeret dit OS, så kan man jo se lidt logs osv og finde fejlen, sårn er linux nu bare engang :)
Avatar billede harry Nybegynder
07. oktober 2002 - 01:15 #11
kornfreak> Nu har jeg indstaleret Mandrake v9.0 igen og gjort som du skrev
jeg skulle gøer men det virker stadigvæk ikke! :-(
Her er hvad Mandrake v9.0 skrev! (EE)Radeon(0): No vaild mode for this DFP/LCD.
(EE)Scren(s) found, but none have a unstable configuration.

Og ja jeg har prøvet at lave om på det men unden held! :-((
Avatar billede kornfreak Nybegynder
07. oktober 2002 - 01:21 #12
har du en LCD skærm ?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
07. oktober 2002 - 01:23 #13
Ups..nu tænkte jeg på TFT
Avatar billede kornfreak Nybegynder
07. oktober 2002 - 01:24 #14
prøv at skrive vi /var/log/XFree86.0.log og skriv de sidste 1-10 linier her ..
Avatar billede harry Nybegynder
07. oktober 2002 - 01:28 #15
Kornfreak> Nej jeg har ikke en TFT monitor men derimod en CRT monitor :-)
Det prøver jeg lige at skrive! :-)
Avatar billede harry Nybegynder
07. oktober 2002 - 01:38 #16
kornfreak> Nu har jeg gjort det! Men den skrev baer at nu var
der en ny fil som jeg ikke kunne se :-(
Avatar billede kornfreak Nybegynder
07. oktober 2002 - 01:54 #17
Hvad ligger der af filer i /var/log/ ?
Avatar billede harry Nybegynder
07. oktober 2002 - 01:57 #18
kornfreak> Hvordan kan jeg se det?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
07. oktober 2002 - 01:58 #19
har du ik noget messenger kørende? ..det er vist lidt nemmere.

anyways, skriv ls /var/log
Avatar billede harry Nybegynder
07. oktober 2002 - 02:02 #20
kornfreak> Nej jeg har ikke nogen messenger kørene!
Ok jeg prøver lige det! :-)
Avatar billede kornfreak Nybegynder
07. oktober 2002 - 02:15 #21
Sidder du og dualbooter imellem windows og linux ?
Avatar billede harry Nybegynder
07. oktober 2002 - 02:17 #22
kornfreak> Jeg ville give dig Point men ku kun vælgje
Mortenka?

Jeg smider Linux i skralespanden!
Avatar billede kornfreak Nybegynder
07. oktober 2002 - 02:17 #23
Jeg vil ik ha points, men jeg ville ellers gerne hjælpe med at få det til at virke, men det bestemmer du jo selv :)
Avatar billede harry Nybegynder
07. oktober 2002 - 02:19 #24
kornfreak> Tak skal du have! :-)
Jeg forstår ikke at jeg ikke kunne give dig poit? :-(

Mvh. Harry
Avatar billede junl Nybegynder
05. december 2002 - 19:49 #25
Når du installere vælger du så standard eller ekspert? Jeg har selv et Radeon 7000 og mandrake 9.0 - der er ingen problemer. Vælger du Radeon som grafikkort? Måske et dumt spørgsmål, men det kunne jo være.
Avatar billede harry Nybegynder
06. december 2002 - 13:55 #26
Davs> Junl det hat jeg prøvet og det virket heller ikke :-(
Så jeg har droppt Linux igen.

Mvh. Harry