Avatar billede lasborg Nybegynder
06. oktober 2002 - 13:55 Der er 11 kommentarer

Mystisk CD-ROM problem

Et mystisk problem er opstået.

Mit ene cdrom drev virker ikke i win xp-pro...
MEN, hvis jeg uninstaller cdrom driverne i win-xp og genstarter virker det igen, men kun indtil jeg genstarter. Så virker det ikke igen.

Drevet er hele tiden til at se under "Denne computer".
men når det ikke virker kan man ikke komme i kontakt med skiven i drevet.

er der nogen der kan løse dette problem for mig ??
Avatar billede amd Nybegynder
06. oktober 2002 - 14:12 #1
Prøv at opdatere windows.
Har haft lignende problem, da hjalp det:o)
Avatar billede peet-49 Novice
06. oktober 2002 - 16:27 #2
Bå i bios under Standard CMOS Setup Page og sæt alle drevene til auto og 32Bit Mode-On
Avatar billede amd Nybegynder
06. oktober 2002 - 22:41 #3
lasborg
Hvad bliver du af
Avatar billede lasborg Nybegynder
07. oktober 2002 - 11:37 #4
jeg har opdateret windows, og fixet de ting i bios, men det er stadig det samme.
Dog har jeg fundet ud af at hvis jeg uninstaller cdrom driverne i win-xp OG helt siger at der ikke er cd-rom drev tilsluttet (i bios) så optræder dreverne i denne computer når jeg genstarter. Mystisk når jeg nu helt har sagt at der ikke er noget tilsluttet på min secondary ide controller.
Avatar billede peet-49 Novice
07. oktober 2002 - 12:22 #5
Du har jumpet cdrom rigtigt?
Avatar billede lasborg Nybegynder
07. oktober 2002 - 19:47 #6
Ja Ja, drevet har virket fint i 2 år, det er først startet for et par uger siden
Avatar billede peet-49 Novice
07. oktober 2002 - 21:50 #7
Prøv, at skifte kablet til cdrommen.
Avatar billede lasborg Nybegynder
08. oktober 2002 - 09:32 #8
Helt ærligt peet49, det er jo ikke en hardware fejl...
Hvorfor siger du ikke bare at jeg skal geninstallere windows :)
Avatar billede peet-49 Novice
08. oktober 2002 - 09:51 #9
Har du prøvet, at rense drevet, det kunne jo være, at den ikke kan læse skiven.
Avatar billede lasborg Nybegynder
08. oktober 2002 - 17:30 #10
Jeg har jo sagt at jeg kan få drevet til at virke ved at fifle med driverne....DREVET VIRKER FINT, DET ER IKKE EN HARDWARE FEJL, det er noget med windows XP
Avatar billede amd Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:07 #11
Tror ik på det er XP, prøv det i en anden maskine.
XP instalerer selv den slags ting og det virker altid om ik andet efter en update.
TRO MIG, jeg har installeret winXP på MANGE maskiner