Avatar billede rubber Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

scp bg??

Jeg har adgang til to linuxserver og vil gerne copiere en fil fra den ene linux maskine til en anden linux maskine. Det er en stor fil ca 600mb og jeg sidder ved en windows maskine og bruger putty. Hvordan kan jeg starte en  kopiering og lukke putty ned uden processen bliver dræbt og at kopieringen forsæt??
Ps jeg har root adgang.
Avatar billede primdal Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:30 #1
Hejsa...

Håber det er en debian maskine den ene af dem :)

Har en løsning.. Du installere Ftp server på en af dem... så installere du det program der hedder "screen" så går du ind i screen sætte en overførelse igang og så kan du sagtens lukke den win maskine da det hele kører i en screen og når du starter din win maskine går du bare ind i screen og ser evt hvor langt den er kommet :) smart ikke :)

her er et lille link til screen hvis du ikke har debian eller en anden smart dist :)

http://www.gnu.org/software/screen/screen.html

/Primdal
Avatar billede rubber Nybegynder
06. oktober 2002 - 09:58 #2
Fandt en løsning her til morgen

scp host:/sti/filnavn filnavn

ctrl z
bg %jobs

og jeg kan slukke for min windowsmaskine. :-)))