Avatar billede w!nx Nybegynder
05. oktober 2002 - 14:54 Der er 3 kommentarer

Print via PC MacLan

Hejsa... Jeg har en Lexmark e210 laser printer som er sluttet til min PC'er. Mu har jeg fået fat i PC MacLan og vil gerne have min Mac til at kunne printe via det.

Jeg kan sagtens finde printeren inde på min Mac men jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte den op på både PC'eren og Mac'en.

Jeg tror nok mit problem ligger i de der PPS filer som man skal bruge... jeg ved ikke hvilken jeg skal bruge, for jeg kan ikke printeren til at skrive ud fra Mac'en
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:50 #1
Hvilken PC'er (W2K, NT4 osv)
Hvilken Mac (OS X osv., netkort? IP?)

Hvis begge kan køre IP, kan du :
1) share printer ud på PC
2) definere en printer som benytter LPR på Mac'en
2a) du skal benytte PC'erens ipadresse som server for LPR og Port navn er lig sharenavnet på printeren

Done
Avatar billede w!nx Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:01 #2
Ok det der fatter jeg ikke så meget af :)

Jeg køre Windows XP og Mac'en køre OS 9.2

Du må meget gerne beskrive det lidt nærmere
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
18. oktober 2002 - 10:45 #3
Jeg glemte noget i mit tidligere svar, se nedenstående.

Du skal installere "TCP/IP printing", det hedder det på NT/W2K

Herefter skal du på din XP share/dele din printer ud, i NT/W2K højreklikker man på printeren, vælger sharing/deling
Her aktiver du sharing/deling og angiver et sharenavn (benyt et kort navn, uden mellemrum)

Nu er den klar.

Jeg har ikke selv Mac, men alle OS'er kan benytte LPR porte.

På din Mac. skal du så have oprettet en printer, denne printer skal benytte en LPR port (linePrinter)
se evt. http://www.wellesley.edu/Computing/DormNet/connect/os9install_2002.html

du skal bare benytte ipadressen/dnsnavn på din XP, som printer adresse.
Queue er lig dit sharenavn på printeren