Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 12:31 Der er 26 kommentarer og
3 løsninger

fejl når jeg vil installer win98

hej.

jeg har formatet min win98 computer... og har så været inden og prøve på at ligge win98 ind igen... men når den går igang, så lidt efter siger den at jeg skal havde en nyrer version af win98.... den win98 cd jeg har er win98 2. udgave...

hvordan for jeg Den lagt ind på igen???

med venlig hilsen kim
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. oktober 2002 - 12:32 #1
er du sikker på du har formateret rigtigt?! Har aldrig hørt om en formateret computer der brokker sig..
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 12:34 #2
kan du sige hvordan jeg formater den _rigtig-
Avatar billede bramming Nybegynder
05. oktober 2002 - 12:38 #3
Problemmet er at, hvis du har en nyere udgave fungere den som en "Opgradering" ... - Og vil derfor ikke have alle de nødvendige filer...som et "helt" windows vil ha.. så du skal have fat i Windows 98 "1"
..og derefter installere Windows 98 "2"..(Opgradering).. Din formatering er 100 % korrekt..!-
Så 1: Installer Win98 "normale"
Efter 2: I Windows installer Win98 udgav2 oveni...
..så køre det..!!

>> Bramming
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 12:42 #4
jeg ved ikke om den er helt korrekt formateret...!!!

jeg har kun win98 2.udgave

i sin tid blev der også kun brugt den cd
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 12:48 #5
under installationen af win98 for jeg denne besked :

computer har allerede et operativsystem
installeret, der ikke kan opgraderes med denne
version af installationen. anskaf Windows
98-opgraderingen.

Fejl! SU0168
Avatar billede bramming Nybegynder
05. oktober 2002 - 12:49 #6
Har du formateret i ms dos....??

>> Bramming
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 12:53 #7
ja... format c:
Avatar billede bramming Nybegynder
05. oktober 2002 - 12:58 #8
Mystisk........- Har di flere partitioner (drev)..??

>> Bramming
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2002 - 13:03 #9
Start op på din win98 startdiskette og skriv format c:/u
Avatar billede bramming Nybegynder
05. oktober 2002 - 13:04 #10
Prøv at formatere din harddisk igen.. !
format c:
og start op på en startdiskette..!
>> Bramming
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 13:07 #11
jeg har ingen start disketter.....

jeg har en ekstre harddisk på
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 13:12 #12
helqec >>> det virker ikke...

jeg bliver nød til at løbe... skal lige i byen... så ved du/i hvorfor jeg ikke life svare med det samme :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2002 - 14:51 #13
kl 13.07 har du ingen startdiskette
kl 13.12 konstaterer du at rådet ikke virker ??
Hvis du nu oprigtigt ønsker at formatere din harddisk, gider du så ikke lige at få lavet en diskette der duer og så prøve de råd du får -
er du sikker på at din windows installation ikke ligger på D:drevet eller hvad mener du med at du har en extra harddisk hvis du bruger den til at formatere med har du jo et styresystem på maskinen !!!
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 18:34 #14
helqec >>> undskyld... jeg kunne ikke få den til at virke med -format c:/u- der startede jeg op uden start diskettet... og prøvet...

på den extra harddisk ligger der også styresystem (siger min far). men det ønsker jeg også at få slettet så jeg har en hel ren maskine. men jeg kan ikke få formatet den exstre harddisk... jeg kan heller ikke starte computeren når jeg tager den exstre harddisk ud...
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2002 - 18:54 #15
få nu lavet den startdiskette og så
format c:/u
og derefter
format d:/u
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 21:31 #16
??? hvordan laver jeg den startdiskette??? jeg kan ikke komme ind på computeren... :-( jeg ved ikke hvor jeg finde den rigtige på www.download.com (kan ikke så godt eng)
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2002 - 22:36 #17
du kunne jo f.eks bruge det styresystem der ligger på den anden disk til at fremstille en diskette
Avatar billede bramming Nybegynder
05. oktober 2002 - 22:40 #18
Gå ind i dit Windows.. (På en computer med styresystem på) og sæt en diskette i, h-klik på den , klik formater, sæt så et flueben der ved : Lav en MS-DOS Startdiskette. Lad den formatere og lave disketten, når den er færdig genstarte du med disaketten i og så, skriver du    format c:
Så skulle det virke...!!!

>> Bramming
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. oktober 2002 - 06:15 #19
bramming >>> det tør jeg ikke... jeg har lige fået denne maskine op at køre igen efter flere dage at jeg har haft nogen til at hjælpe mig hvor vi skulle ligge ind og format og ind og format for den til sidst virkede...(dette her er min winxp) jeg kan slet ikke starte den anden computer (den som hele dette spørgsmål handler om) så jeg kan ikke komme nogen steder ind... kun fra ved bios og så ms-dos
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2002 - 07:53 #20
så gå hen til naboen eller hvem pokker der Win98 og få lavet en startdiskette
Avatar billede grinderslev Praktikant
06. oktober 2002 - 08:02 #21
Hvis du overvejer at formatere din harddisk, så syntes jeg at du skal køre FDISK på den først, da du så er helt sikker på at alt er væk.
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. oktober 2002 - 08:10 #22
jeg har prøvet at køre fdisk. men jeg skal til skanderbord nu og kommer føst på nettet om to uger igen
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. oktober 2002 - 08:10 #23
kendre ikke nogen lige her omkring der har win98...
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2002 - 08:16 #24
hvad sker der når du starter den omtalte pc'er - altså uden cd-rom -  den som skal formateres ???
Avatar billede vardepigen2 Nybegynder
06. oktober 2002 - 10:32 #25
så lukker du vel spørgsmålet eller står det åbent til næste gang du er på
Avatar billede bramming Nybegynder
07. oktober 2002 - 23:49 #26
Jamen at få lavet en Start diskette berøre ikke dit Windows XP system..!
Gør som jeg sagde...og når disketten er klar tar du den og propper ind i den anden computer..så opstarter den den som dos-start diskette og så formatere.. du og gør som jeg har skrevet..!!!

>> Bramming (Ikke spor farligt..)
Avatar billede varmeskud Praktikant
16. oktober 2002 - 14:44 #27
undskyld at spørgsmålet ikke er blivet lukket men jeg troede at min mor havde lukket det for mig.

jeg har fundet ud af hvorfor jeg ikke kunne gøre det i har skrevet... men der var en virus på computeren som gjorde at jeg ikke kunne installer win98 på den... jeg har fået at vide at virusen hed "13"
Avatar billede varmeskud Praktikant
16. oktober 2002 - 15:17 #28
der er en der har lavet computeren og han har sagt at "fejlen" var det med den virus.

hvem og hvordan syntes i at jeg skal med pointene....

for i ville vel gerne havde noget for at hjælpe eller hvad?
Avatar billede varmeskud Praktikant
19. oktober 2002 - 21:44 #29
nu har dette spørgsmål stået åben længe nok... og nu ville jeg altså lukke det... efter som der ikke er nogen der gør karv på de point, dele jeg 10 ud til vær og tager reste selv... :-)
håber i har forståelse for det... ellers skriv... ;-)