Avatar billede kim8410 Nybegynder
05. oktober 2002 - 03:00 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke komme på netværk

Hey, jeg sidder lige nu til lan med 2 andre.. MEN jeg kan ikke komme på inettet med min egen comp.
Jeg har adsl derhjemme og ingen problemer med netværk derhjemme, men her... den gider ikke en skid.

OS = win2k
Netværkskort = Realtec

De andre kan godt se mig.. men ikke komme ind fra min computer da der er pass på og jeg har IKKE sat et pass, går udfra det er et default pass som win2k auto sætter. Nogen som kan hjælpe mig? med et af de 2 spørgsmål..

1. Kan ikke komme på netværk/inet - har prøvet at skifte port på switch og andet kabel.

2. Hvad er default pass? og hvor kan man ændrer det henne.

Det er nogle ting jeg har brugt LANG tid på at løse.
Og så bliver man nød til at ty til hjælp herinde, DK's bedste it site.

På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 03:44 #1
hejza...

hvad er det for nogen andre ledninger du har brugt??? du bruger vel netværkskabel og IKKE krydset netværkskabel...???

de andre computer som der kan se dig... kan de "alle" sammen se hinanden???

hvad har du installert på computeren inden under -kontrolpanel-netværksforbindelser-egenskaber for lan-forbindelse???
Avatar billede kim8410 Nybegynder
05. oktober 2002 - 03:51 #2
Har selvfølgelig brugt alm netværkskabel og ikke kryds, da jeg er koblet op til en hub med 2 andre brugere. De kan sagtens spille med hinanden og se hinanden og se mig.. men ikke hente fra mig da der er default pass på min comp fra personer ude fra.. og jeg ved ikke hvor jeg ændrer det pass.

Jeg har:
1. Klient program til Microsoft-Netværk
2. Fil- og udskriftdeling til Microoft-netværk
3. NetBEUIE-protokol
4. Internetprotokol (TCP/IP)
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 04:07 #3
der er noget der hedder -godkendelse- under -kontrolpanel-netværksforbindelser-egenskaber for lan-forbindelse-

hvis det ikke er der, så er det meget muligt det er under brugerkonti...

kendre ikke lige win2k så godt... køre selv i win98ere og så i winxp
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 04:08 #4
syntes lige du skulle tage et kig på dette link http://www.eksperten.dk/spm/265650 ;-)
Avatar billede kim8410 Nybegynder
05. oktober 2002 - 04:11 #5
under brugere og adgangskoder ?.. kan ikke finde noget om brugerkonti noget som helst sted :(
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 04:18 #6
adgangskoder og brugere
Avatar billede kim8410 Nybegynder
05. oktober 2002 - 04:25 #7
ok
Avatar billede kim8410 Nybegynder
05. oktober 2002 - 04:27 #8
kan ikke finde noget med godkendelse under brugere og adgangskodere... nogen andre mulige steder ?
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 04:38 #9
nånej -godkendelse- finder du under -kontrolpanel-netværksforbindelser-egenskaber for lan-forbindelse-højre klikke på musen og så på egenskaber-
så oppe i toppen står der - generelt-godkendelse-avenceret- og så på godkendelse
Avatar billede kim8410 Nybegynder
05. oktober 2002 - 04:45 #10
Jeg har kun generelt som fane, da jeg bruger win2k :(
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 04:48 #11
hmm... så kan jeg ikke lige komme på det lige nu... :-(
Avatar billede kim8410 Nybegynder
05. oktober 2002 - 04:58 #12
:/
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. oktober 2002 - 05:00 #13
prøver lige at forhør mig om hos dem jeg kendre med win2k
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2002 - 13:16 #14
Når en af de andre proøve at connect til dig via netværket, så kommer der en box op hvor de skal skrive username og password. Så skal de skrive DET username og password du bruger til at logge på med.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2002 - 13:18 #15
Har I en router på jeres ADSL forbindelse?? Prøve at sætte din computer til at hente automasisk IP og DNS.
Avatar billede kim8410 Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:09 #16
Asso, nu er jeg kommet hjem - heldigvis.. og vi har faktisk lige købt en switch idag.. 16 port 10/100.

Vi har 2 computere herhjemme, en med win2k og en med win98. Nu kan jeg ikke komme på inet med min win98!?
Computerne kan sagtens se hinanden og komme ind på hinanden.. undtagen den med 98, den kan ikke komme ind på min win2k pga det pass... og til hansen.dk man kan KUN intaste et password, ikke et brugernavn.
Men wtf skal jeg gøre til min 98 ? har restartet utallige af gange og ændret dit og dat for at få det til at virke.. og det virkede forleden dag.
Avatar billede kim8410 Nybegynder
05. oktober 2002 - 16:14 #17
Når jeg vil ind på min win2k fra min win98 siger den: Intast adgangskode til netværket.. hvor kan man ændrer den ? Eller tage den af..
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. oktober 2002 - 06:36 #18
nå ja der er også den mulighed... -start-kontrolpanel-netværksforbindelser-højre klik på din forbindelse- det nederste på siden der kommer frem står der noget med windows-logon og to andr ting. det er sikkert der den står forkert da hvis den ikke står på den rigtige (prøv at skifte til en af de to andre HUSK at genstarte computeren vær gang (det man skifter på der inden er om den skal spørge om kode til windows logon og mener også at det er til netværk...)

med venlig hilsen kim
Avatar billede mortenka Nybegynder
06. oktober 2002 - 21:32 #19
Hvis du skal på din Win2k maskine fra din win98 maskine, skal på din win2k maskine, have en bruger med samme brugernavn og password, som den bruger du logger på win98 med har. Hvis du ikke logger på win98 med en bruger, eller ikke er interesseret i denne løsning, er alternativet at enable "gæst" brugeren i win2k.
Dette gøres således: Højreklik på "Denne Computer" og vælg "Administrer" - vælg "Brugere og grupper" - vælg "Brugere" - Højreklik på "Gæst" og vælg "Aktiver" (eller et menupunkt, som hedder noget lignende).
Mvh. M