Avatar billede xoomboom Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Netværksforbindelse efter installation af netkort

Jeg ´ved ikke om det er den rigtige kategori men jeg prøver:

Jeg har Win XP på maskinen (engelsk) og har installeret et netkort. Det hele er sat op som min gamle maskine (ip adresser osv.) men jeg kan stasig ikke få det til at virke helt som det skal.

Når jeg pinger så får jeg fejlmeldingen:

Transmite failed, error code 65

Jeg kan ikke bruge http:// - men klarer https:// uden problemer (kan bl.a. logge på Danske Bank og gå ind på https://anonymizer.com).

Jeg kan heller ikke hente/sende mail.

Håber der er nogen derude som kan hjælpe.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:48 #1
prøv at geninstaller alt under netværk
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:50 #2
Jeg kan ikke sige præcis hvad der er galt. Men det er noget med portene på XP-maskinen der ikke er rigtigt opsat.
Hvilket program er din proxyserver på XP.. Det er sikker det det er galt med.

B.S
Avatar billede xoomboom Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:57 #3
se nu siger B.S. Proxy server og så er det jeg står lidt af :-) for jeg har ikke andet kørende end XP. Hvis det er til nogen hjælp så sidder jeg på et kollegienet hvor der er switches imellem mig og routeren.
Avatar billede hub Nybegynder
04. oktober 2002 - 22:03 #4
Der er sikkert en gfejl i netværksprotokollen. Gør følgende for at geninstallere den:

Go to your command prompt and type the following:

netsh int ip reset [ log_file_name ]

A log file name must be specified in order to succesfully execute the netsh command. This file will log all the actions taken by netsh.

Sample:

netsh int ip reset resetlog.txt
netsh int ip reset c:\resetlog.txt

The only difference between these two is that the first will create the log in the current directory while the second specifies where tho log is to be created. After creating the log you can use notepad or any other text editor to see exactly what changes were made.
Avatar billede xoomboom Nybegynder
04. oktober 2002 - 22:13 #5
Jeg vil lige prøve hubs forslag, jeg ved ikke om jeg når at vende tilbage mere i dag (det er ikke min egen forbindelse jeg sidder på lige nu (af gode grunde *s*))
Avatar billede xoomboom Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:50 #6
Prøvede hubs forslag men det virkede ikke :-( Så jeg formatterede og installerede XP igen, nu kan jeg komme på nettet igen. Ellers tak for foreslagende.