Avatar billede larzy Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:38 Der er 4 kommentarer

Screenshot - getGraphics

Jeg skal have taget et screenshot af noget jeg har i et Panel. Billedet skal så manipuleres og vises igen.

Hvordan får jeg grafiken fra Panelet? Jeg går ud fra at man skal bruge getGraphics, men hvordan får jeg lavet Graphics objectet om til et billede
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:10 #1
Nu skriver du ikke hvad et "billede" er, men det nemmeste
er næsten at oprette et java.awt.image.BufferedImage som
du kan tagne i på sædvanligvis, og manipulere med forskellige
transformationer; der er en del prædefinerede funktionalitet
der ligger i java.awt.image.
Avatar billede conrad Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:44 #2
I Robot klassen er der en metode der kan tage et screenshot, hvis det er det du ønsker
Avatar billede larzy Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:47 #3
Men hvordan får jeg lavet mit Graphics-object om til fx et BufferedImage?

Er BufferedImage forresten ikke kommet til efter version 1.1.3? Problemet er nemlig at det skal kunne køre på en PDA med PersonalJava-platform, og den har ikke klasser implementeret klasser der er kommet til efter 1.1.3
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
07. oktober 2002 - 13:09 #4
Det er jo så en anden problemstilling. Held og lykke.