Avatar billede taz Nybegynder
25. september 2000 - 10:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

MD-drev

For nogle år siden mener jeg at jeg så at der var minidisk drev på markedet. var det bare mig eller eksisterer de? For jeg har spurgt div. steder men de kender ikke til dem.
Avatar billede powell Nybegynder
25. september 2000 - 10:26 #1
Minidisk tror jeg ikke, men noget som godt kan ligne et minidisk-drev kunne være Zip-drev?
Avatar billede groggy Nybegynder
25. september 2000 - 10:58 #2
Sony har haft to MiniDisk-Data drev på markedet. Men de har valgt at trække dem tilbage igen. Højst sandsynligt fordi de ik har kunne konkurrere mod Iomega og deres Zip drev. Hvis du prøver at lede forskellige steder. F. eks. Den Blå Avis kan du være heldig at finde et. www.dba.dk og hvis du er heldig og finde et men mangler drivere kan du jo prøve at kigge på Sony\'s hjemmeside. www.sony-cp.com

:)

P.S. Du skal dog vide at de to MiniDisk-data drev er SCSI-II drev.
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
25. september 2000 - 21:58 #3
der er MD-drev til, men de kan ikke følge med, der er ikke plads til nær så meget, som på cd\'er, og kan ikke holde sig i samme prisklasse som brændbare cd\'er, men du kan købe et lydkort ved creative, hvor du får en front til et cd-rom hul med, deri er der digitale udgange (lysleder) og de passer i en MD, så hvis det er fordi du vil optage lyd på dem, så kan du gøre det den vej igennem.
Avatar billede nigga Nybegynder
26. september 2000 - 13:42 #4
Der kan kun være 150 mbyte på en data-MD..
Desuden koster en formateret data-md det der svarer til 120 kr... Småsurt, så derfor er det ingen god idé at investere i det.
Avatar billede taz Nybegynder
27. september 2000 - 08:19 #5
Men hvad vil I forslå i stedet for.

Grunden til at jeg gerne ville have en var at den skulle laves til ekstern, og så når man var ude ved en kammerat som havde noget man skulle teste, kunne man ligge det ned på noget som var størrer end en normal diskette. (forresten var hedder de drev som ligner et diskette drev, men som kan bruge en 120Mb diskette, samt de alm. disketter?, og kan sådanne en laves ekstern?)
Avatar billede groggy Nybegynder
27. september 2000 - 14:34 #6
Tjae jeg er ik sikker på hvilken form for drev du mener. Men der er flere muligheder.
Som Powell nævner er der zip-drevene. Minder lidt om et diskette drev bare med meget større lagringskapacitet. Læs evt. her: http://www.iomega.com/zip/index.html

Ellers hvis du har en brænder med CD-RW kan du bare bruge det. Så kan cd-rw cderne slettes og bruges igen efter behov.

/groggy
Avatar billede taz Nybegynder
27. september 2000 - 14:55 #7
Jeg tænkte på en drev, som du kan bruge alm. 1,44 Mb disketter i samt, nogle disketter på ca. 120mb. Disse højkapacitets disketter ligner til forveksling en alm diskette, dog er \"klappen\" lidt anderledes....

Tazmaniac
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
27. september 2000 - 20:58 #8
det er ikke zip-drev du tænker på, de ligner lidt 1.44 disks, bortset fra de er lidt tykkerer
Avatar billede groggy Nybegynder
27. september 2000 - 22:46 #9
Hmmm... Tror ik jeg har hørt om disse... Hvis i finder et hjemmeside med information er dem. Så må i meget gerne lige smide et link i. Lyder temmelig interessant! :)

Men jeg ku forestille mig at det ik ville være helt billigt at investere i det.
Avatar billede taz Nybegynder
28. september 2000 - 10:23 #10
Jeg snakkede med en fra et konsulent firma igår og han kaldte det et LS-120 Drive, han sagde også at det var muligt at få den på omkring 200Mb. og han mente at den kostede omkring 1500 kr. jeg var lige et smut inde på compaq\'s hjemmeside og der fandt jeg dem faktisk......HP og Fujitsu-siemens skulle efter sigende også lave dem.

Her er en adresse så I kan se hvad jeg mener.:

http://www5.compaq.com/products/options/superdisk.html

Mvh
Tazmaniac
Avatar billede parazite Nybegynder
28. september 2000 - 10:52 #11
Ifølge http://www.edbpriser.dk kan du købe et LS-120 drev for 549,- jvf. http://www.itbutikken.dk/vareinfo.asp?varenr=382793 . Disketter koster ned til 65 kr. Problemet er dog, at det er internt, så I kan ikke lige sådan flytte rundt på det. Kan dog kraftigt anbefale et USB ZIP-drev, der kun koster 691,- i en 100 MB version. 250 MB versionen koster 1605,-.

- Parazite
Avatar billede groggy Nybegynder
28. september 2000 - 16:31 #12
Fedt! Det har jeg sq aldrig hørt om før. Og endda til rimelige penge.

Meeeeeen tror jeg bliver ved med at bruge CR-RW.

/Groggy

;)