Avatar billede code0.dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:43 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

hent pakker / ftp

JA jeg har lige fået installeret debian på en pc, og vil nu til at prøve det "fede" pakke system alle snakker så meget om, men sagen er den at da jeg hentede debian ned via ftp gjorde jeg det fra sunsite.dk og da den ikke kører vildt godt for tiden og da der er mange på deres server så kan jeg ikke komme ind og hente pakker derfra, så mit spørgsmål er hvad skal jeg skrive for at skifte ftp server, og hvilken server vil I foretrække ??
Det jeg vil se om jeg kan få hentet er er ftp program, hvilken vil i foretrække ???
Code0.dk
Avatar billede code0.dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:46 #1
to lille ekstra spørgsmål, jeg har fået installeret en Apache server, men den understøtter ikke PHP, er der nogen der ved hvilken pakke jeg skal hente for at få dette til at virke ??
Og Fra start af blev der installeret en ftp server på min debian linux, men der blev så også skrevet at den var meget usikker og den skulle sættes op, men spørgsmålet er så "hvor gør jeg dette" ?????
:)
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2002 - 15:47 #2
apt-setup

Og jeg fortækker selv sunsite

ellers er der ftp.du.se
Avatar billede dank Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:51 #3
apt-get install apache php4 mysql-server php4-mysql

:-)
Avatar billede dank Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:51 #4
Er det proftpd?

Kig om du har /etc/proftpd.conf
Avatar billede code0.dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:53 #5
nej jeg mener ikke det er proftp
Avatar billede code0.dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:54 #6
men dank>> hvis jeg skriver
apt-get install apache php4 mysql-server php4-mysql

installerer den så ikek også apache, for det har jeg fået ind
Avatar billede code0.dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:56 #7
nope det er ikke proftp
Avatar billede dank Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:07 #8
jaman så lad da være at skrive apache og installer hvad du har behov for :o)

apt-get install php4
Avatar billede dank Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:08 #9
ps.

dpkg --get-selections | grep "ftp"
Avatar billede code0.dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:16 #10
ok,
ftp
ftpd
Avatar billede code0.dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:18 #11
ok nu installerede jeg det hele, men nu må jeg lige høre er der meget der skal sættes op før php understøttelsen virker, for únder installationen kom den og sagde at den selv ville tilføje til http.conf, og jeg har lige været inde og tjekke at modulerne bliver loadet osv. og genstartet Apache men det virker stadigt ikke ???