Avatar billede peterterkildsen Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:00 Der er 1 løsning

Validering imod schema

Jeg har et problem med et skema, som jeg forsøger at validere min XML op imod.

Jeg benytter MS XML DOM til at hente data ud fra en database og generere XML og planen er, at jeg herefter ønsker at validere datatyperne og indholdet imod mit skema.

Det virker bare ikke helt. Når jeg tester det i min XML editor (XML spy), så kan jeg sagtens få det til at virke, men når jeg bruger funktionen objXML.validate, så melder den : Validate failed because the root element had no associated DTD/schema.

Nogen gode råd ??
Avatar billede sagdjb Nybegynder
10. oktober 2002 - 11:40 #1
Du benytter sikkert en ældre version af MS parseren i dit program (msxml4 indeholde alle de ældre version også), jeg ved ikke hvad du koder i, så her er et par eksempel som alle kan forstå:

VB:
Dim parser as new msxml2.domdocument40

ASP:
set parser = server.createobject("msxml2.domdocument.4.0")

Du benytter med sikkerhed xmldom eller domdocument (1'eren), den indeholder ikke schema-validering, fordi schemastandarden ikke var på plads da de blev lavet).

Eksemplerne er lavet til msxml4.